کتاب سردار سازندگی

Construction Commander
(خاطرات رفسنجانی سال 75)
کد کتاب : 16888
شابک : 978-9647193436
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 840
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب سردار سازندگی اثر اکبر هاشمی رفسنجانی

سردار سازندگی اتوبیوگرافی یکی از مهم ترین مردان تاریخ سیاست بعد از انقلاب، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در سال هزار و سیصد و هفتاد و پنج است که به کوشش احسان هاشمی، نوه ی این شخصیت بزرگ، گردآوری و تدوین شده است.
این اثر، نوزدهمین کتاب از مجموعه ی روزنوشت های آیت الله رفسنجانی از سال پنجاه و هفت تا هفتاد و شش بوده که مطالب نگاشته شده در آن به جز قسمت هایی که به دلیل ملاحظات امنیتی حذف گردیده، کاملا مطابق با دست نویس های شخص ایشان بوده است.
این چهره ی بزرگ دنیای سیاست که یکی از با نفوذ ترین رجال سیاسی به شمار می آید، نخستین شخصی بود که در منصب ریاست مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و به مدت نه سال در این منصب ماندگار بود. وی بلافاصله پس از آن به عنوان رییس جمهور ایران برگزیده شد و چهارمین رییس جمهور کشور بود که بر کرسی ریاست جمهوری جلوس کرد. رفسنجانی دو دوره ی پیاپی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد و تا سال هفتاد و شش رییس جمهور ایران بود. کتاب مد نظر برشی از دوره ی یک ساله ی عملکرد وی در این مقام بوده و اقداماتی که در هفتمین سال ریاست جمهوری او انجام گرفته را به وضوح پوشش داده است.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی انگیزه ی نگارش خاطرات روزانه ی خود را علاقه اش به نویسندگی دانسته و همین امر، در کنار تحصیلات و توانایی های مفسری ایشان، نثر کتاب را از یک روزنگار ساده به یک خود زندگی نامه با متنی پخته و روان تبدیل کرده است. این مجلد از مجموعه ی خاطرات ایشان در هشتصد و چهل صفحه توسط دفتر نشر معارف انقلاب به چاپ رسیده است.

کتاب سردار سازندگی

اکبر هاشمی رفسنجانی
اکبر هاشمی بهرمانی مشهور به علی اکبر هاشمی رفسنجانی روحانی، مفسر قرآن و سیاستمدار ایرانی بود که به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت های سیاسی جمهوری اسلامی شناخته می شد.
قسمت هایی از کتاب سردار سازندگی (لذت متن)
برای عیادت از مجروحان بمب شیمیائی، به بیمارستان شهید لبافی نژاد رفتم. حدود هفتاد نفر آنجا بستری بودند. با همه ملاقات و مذاکره کردم. دو سه نفری، وضعشان وخیم است و بقیه جراحت سطحی دارند؛ بیشتر آن ها سوختگی در نقاط مرطوب بدن مانند زیر بغل ها، کشاله ی ران، ریه ها و چشم ها و سوختگی صورت و دست ها دارند و رو به بهبودی هستند. کم کم با حفاظت [از خود در برابر بمب شیمیائی] آشنا شده اند؛ اثرش کم شده است. تاکنون حدود دو هزار و هفتصد نفر مصدوم و چهل نفر شهید شده اند و حدود نصف آن ها به جبهه برگشته اند. چند نفر هم در جریان دستکاری بمب های عمل نکرده مجروح شده اند. مجروحان شیمیایی اصرار داشتند که ما هم بمب شیمیائی بسازیم و به کار ببریم.