کتاب حافظ

Hafez
(به روایت عباس کیا رستمی)
  • 15 % تخفیف
    230,000 | 195,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: فرزان روز فرزان روز
    نویسنده:
کد کتاب : 16890
مترجم :
شابک : 978-9643212766
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 692
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب حافظ اثر حافظ

حافظ به روایت کیارستمی گلچینی است از زیباترین و بهترین مصرع های غزلیات حافظ شیرازی به انتخاب عباس کیارستمی، کارگردان فقید کشورمان. او در این کتاب کوشیده است به جدا کردن مصرع از زمینه ی اصلی اش یعنی کل غزل، به گونه ای هویت منحصر بفرد آن را برجسته کند. نویسنده 647 مصرع را در 18 فصل بر اساس تم و مضامین مشترک موضوع بندی کرده است که عنوان هر فصل نیز برگرفته از خود اشعار حافظ است . عباس کیارستمی در بخشی از مصاحبه خود با پرویز جاهد درباره این کتاب می گوید:" این مجموعه را که درآوردم برخی انتقاد می کنند که چرا رفتی سراغ شعر؟ تو که کار عکاسی و فیلم می کردی. به هر حال من را که به عنوان فیلمساز نباید شناخت. من هر دو سال یک فیلم می سازم. عکاسی هم گاهی انجام می دهم. ولی یک زندگی هم به عنوان ایرانی دارم. یک زندگی شخصی خصوصی هم دارم. در اتاق دربسته ام گاهی سراغ کتاب می روم و شعر می خوانم. حالا اگر پیشنهاد می کنم فلان شعر را این گونه که دیده یا خوانده ام بخوانید، جزء حقوق طبیعی من است و نباید نگران باشیم که حافظ دستکاری شده است. یا به حوزه کسانی که حافظ دوست اند و یا در حوزه شعر و ادبیات تخصص دارند، تخطی شده است."

کتاب حافظ

حافظ
خواجه شمس‌ُالدّینْ محمّدِ بن بهاءُالدّینْ محمّدْ حافظِ شیرازی (زادهٔ ۷۲۷ هجری قمری – درگذشتهٔ ۷۹۲ هجری قمری در شیراز)، نامدار به لِسان‌ُالْغِیْب، تَرجُمانُ الْاَسرار، لِسان‌ُالْعُرَفا و ناظِم‌ُالاُولیاء، شاعر سدهٔ هشتم هجری ایران است. بیش‌تر شعرهای او غزل هستند که به غزلیات شهرت دارند. گرایش حافظ به شیوهٔ سخن‌پردازی خواجوی کرمانی و شباهت شیوهٔ سخنش با او مشهور است. او از مهم‌ترین اثرگذاران بر شاعران پس از خود شناخته می‌شود. در سده‌های هجدهم و...
نکوداشت های کتاب حافظ
حسن کار شما این است که به قیمت برجسته سازی ابیات کمتر مشهور، کمتر از اشعار خیلی معروف و ضرب المثل شده حافظ استفاده کرده اید، حاصل کار شما یک تنوع هنری مهم در کار و بار شعر و حافظ پژوهی است.
بهاءالدین خرمشاهی

قسمت هایی از کتاب حافظ (لذت متن)