کتاب ابر قدرت های هوش مصنوعی

AI Superpowers
(چین، سیلیکون ولی و نظم نوین جهانی)
کد کتاب : 17341
مترجم :
شابک : 978-6002535177
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 312
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

نامزد جایزه کتاب آرتور راس سال 2019

معرفی کتاب ابر قدرت های هوش مصنوعی اثر کای فو لی

پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز، usa today ، و wall street journal
دکتر کای فو لی - یکی از معتبرترین متخصصان در زمینه هوش مصنوعی و چین - فاش می کند که چگونه چین ناگهان با سرعتی شگفت آور و سریع و غیرمنتظره توانست به درجه ی رقابت با ایالات متحده برسد.
کای فو لی در کتاب ابرقدرت های هوش مصنوعی قدرتمندانه استدلال می کند که به دلیل این تحولات بی سابقه در هوش مصنوعی ، تغییرات چشمگیر خیلی زودتر از آنچه بسیاری از ما انتظار داشتیم رخ خواهد داد. در حقیقت ، همزمان با داغ شدن رقابت هوش مصنوعی ایالات متحده و چین ، لی ایالات متحده و چین را به قبول مسئولیت های بزرگی که قطعا همراه با شکل گرفتن قدرت قابل توجه تکنولوژیکی بوجود خواهد آمد ترغیب می کند. اکثر کارشناسان قبلا گفته اند که هوش مصنوعی تأثیر مخربی بر مشاغل یدی و مشاغلی که نیاز به مهارت دارند خواهد داشت. اما لی پیش بینی می کند هوش مصنوعی چینی و آمریکایی تأثیر زیادی بر مشاغل اداری و دفتری نیز بگذارد. آیا درآمد پایه جهانی راه حل است؟ از نظر لی ، احتمالا نه اما وی توصیف روشنی از اینکه چه مشاغلی تحت تأثیر قرار می گیرند و هر کدام چه زمانی ، کدام مشاغل را می توان با استفاده از هوش مصنوعی افزایش داد و مهمتر از همه ، چگونگی ارائه راهکارهایی برای اساسی ترین تغییرات در تاریخ بشر که به زودی بیان خواهند شد ، برای مخاطبانی که به این موضوع علاقه مند هستند ارائه می دهد.

کتاب ابر قدرت های هوش مصنوعی

کای فو لی
کای-فو لی (Kai-Fu Lee؛ زادهٔ december ۳, ۱۹۶۱ ) دانشمند در زمینه مهندسی برق اهل تایوان است.لی اولین سیستم تشخیص مداوم گفتار مستقل از بلندگو جهان را به عنوان پایان نامهدکترای خوددر کارنگی ملونتوسعه داد. وی بعداً به عنوان اجرا کننده طرح،ابتدا در اپل، سپس SGI، مایکروسافتو گوگلفعالیت کرد.
نکوداشت های کتاب ابر قدرت های هوش مصنوعی
Kai-Fu Lee may have the most comprehensive view of the global technology scene of any living person.
کای فو لی ممکن است جامع ترین دیدگاه را درباره صحنه فناوری جهانی هر فرد زنده داشته باشد.
Alan Murray

A unique book by one of the leading pioneers of the field of AI. Kai-Fu Lee is a top notch researcher, business executive and investor
کتابی بی نظیر که توسط یکی از پیشگامان برجسته حوزه هوش مصنوعی. کای فو لی یک محقق برجسته ، مدیر بازرگانی و سرمایه گذار نوشته شده است.
Sebastian Thrun

قسمت هایی از کتاب ابر قدرت های هوش مصنوعی (لذت متن)
کار به جایی رسیده است که گداها در خیابان های چین قطعات کاغذی به گردن خود آویزان کرده اند که حاوی دو کد کیو.آر، یکی برای علی پی و یکی برای وی چت هستند. پول نقد چنان به سرعت از شهرهای چینی ناپدید شد که حتی ارتکاب به جرم را نیز «مختل» کرد. در مارس ۲۰۱۷، نام دو پسرعموی چینی به دلیل انجام یک رشته سرقت های بی رحمانه، تیتر اصلی روزنامه ها شد. آن ها به هانگ ژو، شهر ثروتمند و اصلی علی بابا سفر کرده بودند و هدفشان ارتکاب یکی دو دزدی سودآور و سپس فرار از شهر بود. آن ها که به چاقو مسلح بودند، سه بار از مغازه های محلی دزدی کردند و متوجه شدند که صاحبان آن ها تقریبا هیچ پول نقدی ندارند.

اکنون، هوش مصنوعی بسیاری از برنامه های موردعلاقه و وب سایت های ما را تقویت می کند و در سال های آتی، هوش مصنوعی کار راندن اتومبیل ها، مدیریت اسناد و اوراق، و تولید اکثر چیزهایی را که می خریم برعهده خواهد گرفت، و به طور بالقوه ما را بیکار خواهد کرد. این کاربردها به طور بالقوه، هم امیدبخش هستند و هم تهدیدکننده و ما باید خود را برای هر دو پیامد آن آماده کنی