کتاب در دسته ی زنبورها و واسازی در چین

In the Swarm
کد کتاب : 26981
مترجم :
شابک : 978-6008982197
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 100
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب در دسته ی زنبورها و واسازی در چین اثر بیونگ چول هان

ارتباط دیجیتالی و رسانه های اجتماعی افسار زندگی ما را به دست گرفته اند. در این بازتاب متضاد از زندگی دیجیتالی با نام در دسته ی زنبور ها و واسازی در چین، بیونگ چول هان با مشوقان انقلاب توییتری و فعالیت فیس بوکی رویارویی می کند. نگارنده معتقد است که ارتباطات دیجیتالی در واقع عامل از هم گسیختگی جامعه و فضای عمومی هستند و آرام آرام سبب فرسایش هرگونه اقدام واقعی سیاسی و گفتمان سیاسی با معنا می شوند. در قبل از دوره ی دیجیتال و در عصر آنالوگ، یک نامه ی خشمگینانه به ویراستار، تا نوشته و ارسال و دریافت می شد، هیجان لحظه ای گذشته بود. اما امروزه ارتباط دیجیتال امکان واکنش های لحظه ای و انفجاری را فراهم می کند که تنها به منظور ابراز خشم و دامن زدن به آن در همان لحظه اند.
در چنین حالتی، عوام، یعنی فرستندگان و گیرندگان این ارتباطات، یک ازدحام دیجیتالی زنبور مانند را ایجاد کرده اند. نه یک توده یا جمعیت یا مفهوم قدیمی نگری و هارت در باب کثرت، بلکه یک مجموعه از افراد مجزا که قادر به تشکیل مفهوم "ما" نیستند. ناتوان در زیر سوال بردن ارتباطات قدرت های غالب، ناتوان در شکل دهی به آینده به دلیل اهمیت بیش از اندازه به حال. ازدحام دیجیتالی زنبورها یک کمیت تکه تکه شده است که تنها می تواند بر افراد به صورت مجزا تمرکز کند تا آن ها را در مرکز یک رسوایی قرار دهد.
هان که از پرمخاطب ترین فلاسفه در اروپای امروز به حساب می آید، جامعه ای را وصف می کند که اطلاعات برا افکار غلبه کرده که این الگوریتمی است که فیس بوک و بازار سهام و سرویس های اطلاعاتی آن را به خدمت گرفته اند و دموکراسی به دلیل این که ارتباط دیجیتال، آزادی و کنترل را غیرقابل تمایز کرده، در خطر است.

کتاب در دسته ی زنبورها و واسازی در چین

بیونگ چول هان
بیونگ چول هان را می‌توان یکی از بهترین نامزدها برای فیلسوفِ دورانِ کنونی در نظر گرفت. اگرچه ۲۰ سال از زمان انتشار نخستین کتابش می‌گذرد -اولین کتاب او یک تک‌نگاریِ خواندنی دربارۀ مفهوم اشتیمونگ۱، یا ملال، در آثار هایدگر بود- آثار او فقط از سال ۲۰۰۹ به این سو به دیگر زبان‌ها بازگردانده شده است. حالت درون‌نگرانۀ کتابِ نخستش بر کتاب‌های بعدی او نیز حاکم بوده است، و چرخشی مشخص به‌سوی امر سیاسی، و به‌ویژه به‌سوی مدل‌های تاریخی اجبار، تنها با انتشار ...
نکوداشت های کتاب در دسته ی زنبورها و واسازی در چین
Han is among the philosophers who have interpreted the world not only without seeking to change it... but also without giving sufficient weight to how messy it was before they started paying attention.
هان جز آن دسته از فلاسفه ایست که جهان را چنان تفسیر کرده که نه تنها تغییری در آن نمی طلبد، بلکه حتی وزن زیادی به این فکر که قبل از توجه آن ها چقدر در هم و بر هم بوده نیز نمی دهد.
Inside Higher Ed

قسمت هایی از کتاب در دسته ی زنبورها و واسازی در چین (لذت متن)
خود هگل بود که چینی ها را آدم هایی دانست که گرایش مادرزادی به دروغ گویی دارند. او آن ها را محکوم به «بی اخلاقی بزرگ» کرد. او مدعی شد در چین شرف و آبرویی در کار نیست. چینی ها «بدنام هستند چون هر وقت بتوانند دست به فریبکاری می زنند.» هگل از این متعجب بود که چرا هیچ کس حتی وقتی فریب آن ها رو می شود از چنین چیزی نمی رنجد. هگل ادامه می دهد «عمل چینی ها زیرکانه و حیله گرانه است» پس اروپایی ها در مقابل آن ها باید بسیار مراقب باشند. هگل هیچ منطقی برای توضیح این «دور انداختن آگاهانه ی اخلاق» پیدا نمی کرد. در نتیجه آن را به بودیسم متصل کرد، بودیسمی که می گوید «بالاترین و مطلق ترین چیز، همان خدا یعنی، هیچی خالص است» و فرض می گیرد که «سرافکندگی فردی... والاترین کمال است.» البته هگل هیچ بودن نیهلیستی ای را در این بار منفی مفهوم تهی بودگی بودیستی می دیده. برای مثال او این موضوع را عامل اصلی «بی اخلاقی بزرگ» چینی ها می دانسته. به استناد هگل، در مقابل این هیچ بودن نیهلیستی، خدایی می ایستد که نماینده حقیقت و حقیقت مندی است.