کتاب عشق

Love
در سلوک شعر فارسی جایی برای عشق نیست
  • 7,500 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: قطره قطره
    نویسنده:
کد کتاب : 17866
شابک : 978-6001192449
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 82
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عشق اثر اصغر الهی

عشق مفهومی است که ادبیات فارسی همواره با آن عجین بوده است. این مسئله گاه به صورت عشق انسانی تجلی یافته و گاه به صورت عشق عرفانی درآمده است اما هر چه هست ادبیات فارسی از این مفهوم پر احساس و هیجان برانگیز سرشار است.
در این کتاب می خوانیم: «عشق بیانگر دلبستگی فیزیکی و شخصی متقابل بین دو نفر است که نسبت به یک دیگر پیدا می کنند. این احساس فردی نیز با بررسی تاریخی نشان داده شده است که دگرگون پذیر بوده و در هر دوران، شکل و رنگی تازه داشته است. در شعر معاصر ایران، به ویژه شعر نو، عشق وابستگی فردی نیست، بلکه مراد از عشق دلبستگی انسانی است و جنبه ی اندیشگی و انسان دوستانه دارد و با خواست، اندیشه و خردورزی شاعر رابطه ی تنگاتنگی دارد. به این باور رسیدم که میان عشق در شعر معاصر و عشقی که زبانزد مردم است و در برخی شعرهای تغزلی دیده می شود، تفاوت وجود دارد. این اختلاف هم در بیان و هم در زمینه ی روان شناختی آن ها وجود دارد که جدا از آن دلبستگی و شوق به انسان، وابستگی فردی را مه آلود و تیره و تار می سازد و نیز تشخیص این دو گرایش را از هم سخت می نماید و پرسش های مختلفی را به وجود می آورد.»

کتاب عشق

اصغر الهی
اصغر الهی (۱۳۲۳–۱۲ خرداد ۱۳۹۱) نویسندهٔ معاصر ایرانی بود. رمان «سالمرگی» این داستان‌نویس برنده جایزه گلشیری شد.اصغر الهی در سال ۱۳۲۳ در مشهد زاده شد. سال‌های جوانی او به دلیل فعالیت سیاسی پرتلاطم بود. با وجود این موفق شد مدرک دکترای تخصصی رشته روان‌پزشکی را از دانشگاه تهران دریافت کند. الهی بین سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۰ به عنوان سردبیر مجله بازتاب روان‌شناسی فعالیت داشت. سپس به تدریس در دانشگاه علوم پزشکی ایران و پزشکی پرداخت. وی دانشیار دانشگاه علوم پزشک...
دسته بندی های کتاب عشق