کتاب دختری که از چنگ داعش گریخت

The Girl Who Escaped ISIS
کد کتاب : 35267
مترجم :
شابک : 978-6008067351
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

دختری که از زندان داعش گریخت
The Girl Who Escaped ISIS
کد کتاب : 19411
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-6002534156
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دختری که از زندان داعش گریخت اثر فریده خلف

یک زن جوان در تابستان 2014 در حالی زندگی عادی خود را در شمال عراق سپری می کرد که تمام جهانش از بین رفته بود: دهکده ی وی مورد حمله ی داعش قرار گرفت. همه ی مردان شهر وی کشته شدند و زنان به بردگی گرفته شدند.
این داستان زندگی "فریده خلف" است.
"فریده خلف" با جزئیات بی سابقه ای دنیای خود را توصیف می کند: در نوزده سالگی ، او در خانه با برادران و پدر و مادرش زندگی می کرد ، تحصیلات خود را تمام کرد و چشم به راه معلم ریاضی بود که جهنم اتفاق افتاد. وی که در بازار فروشندگان برده در سوریه نگهداری می شد و به چندین سرباز داعشی فروخته شد ، سرسختانه از هر لحظه مقاومت خود سخن می گوید. سرانجام فریده را به یک اردوگاه آموزشی داعش در میان صحرا می آورند ، جایی که او برای خود و پنج دختر دیگر نقشه فرار طراحی می کند.
کتاب "دختری که از زندان داعش گریخت" که یک روایت خود نوشت از زندگی در اسارت و پرواز شجاعانه به سوی آزادی است ، شجاعت ، مقاومت و امید او در برابر خشونت غیرقابل تصور را به تصویر می کشد.
روایتی خیره کننده و دلخراش توسط یک دختر نوجوان که توسط داعش ربوده و به عنوان برده جنسی فروخته شد. "فریده خلف" به دلیل مقاومت و نقش رهبرانه ی خود در نجات دختران دیگر از سرنوشت وحشتناک مورد انتظار آن ها ، توسط داعش مورد ضرب و شتم قرار می گیرد. هنگامی که فریده فرار می کند ، جرات بیشتری برای او لازم است تا داستان خود را برای روزنامه نگار آلمانی آندره آ هافمن بخواند. همه باید این مطلب را بخوانند تا به قلب فاجعه جهان عرب و تحریف اسلام توسط داعش واقف شوند. "دختری که از زندان داعش گریخت" که به زیبایی با صدای افکار یک دختر نوجوان نوشته شده ، درک بیشتری از آنچه اتفاق می افتد را نسبت به رساله های سیاسی در این زمینه به دست می دهد.

کتاب دختری که از زندان داعش گریخت

دسته بندی های کتاب دختری که از زندان داعش گریخت
نکوداشت های کتاب دختری که از زندان داعش گریخت
As gripping as it is appalling…a compelling testament to the suffering of ordinary people caught up in violence far beyond their control—and to the particularly terrible price it exacts from women.
به همان اندازه که مخوف است، گیراست ... گواهی قانع کننده برای رنج مردم عادی گرفتار خشونت بسیار فراتر از کنترل آنها - و بهای بسیار وحشتناکی که از زنان می ستاند.
Guardian Guardian

Farida recounts the horrors she and the other young women endured in captivity. Her story highlights the suffering caused by the Islamic State’s flawed interpretation of the Koran and the group’s brutal intolerance of peaceful religions.
فریده وحشتی که او و دیگر زنان جوان در اسارت متحمل شده اند را بازگو می کند. داستان او رنج ناشی از تفسیر نادرست دولت اسلامی از قرآن و تعصب وحشیانه این گروه نسبت به ادیان صلح آمیز را برجسته سازی می کند.
Washington Post Washington Post

قسمت هایی از کتاب دختری که از زندان داعش گریخت (لذت متن)
می توانستم آتش موشک ها و انفجار را در مسیر آن روستا که در همسایگی ما قرار داشت ببینم. دو تا از خاله های من آنجا زندگی می کردند رادا و هدی، خواهران مادرم. هر دوی آن ها بچه های کوچک داشتند. مادر سعی کرد تلفنی با آن ها ارتباط برقرار کند اما شبکه ی تلفن مختل شده بود. پدرم گفت: «ما با ماشین می ریم سیبا، باید بهشون کمک کنیم.» اما مادر به او اجازه نداد و با اعتراض گفت: «خیلی خطرناکه. آدمای داعش همه جا هستن. حداقل صبر کن تا خورشید دربیاد. نمی خوام اینجا با بچه ها تنها بمونم.» او بازوانش را دور بدن مادرم حلقه کرد تا آرامش کند. تا صبح صبر کردیم. بعد از آن تلفن ها دوباره به کار افتاد و خاله ام تماس گرفت. آن ها توانسته بودند فرار کنند و با بچه های کوچک به تپه های اطراف پناه برده بودند. خاله هدی با گریه گفت: «اونا همه چی رو از بین بردن، هیچی دیگه باقی نمونده. اونا به همه شلیک کردن؛ مردا، زنا و بچه ها.» هدی با هق هق گفت: «تمام خونواده م مردن.»