کتاب واکسیناسیون روانی کودک

Child Psycho-Vaccination
  • 48,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: نگاه نگاه
    نویسنده:
کد کتاب : 21483
شابک : 978-9643518967
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب واکسیناسیون روانی کودک اثر حسام فیروزی

"واکسیناسیون روانی کودک" کتابی است ارزشمند از "حسام فیروزی" که با ارائه ی روش های جدید در پرورش و تربیت کودک، به ارتقای کیفیت روابط والدین و فرزندان و بهبود زندگی آنان کمک می کند. "واکسیناسیون روانی کودک" شامل متدهایی است که "حسام فیروزی" شخصا آنان را جمع آوری و ابداع نموده و از طریق کارگاه های آموزشی در اختیار بیش از صد و چهل هزار نفر قرار داده است. اکنون عصاره ی مطالب ارائه شده در کارگاه ها به همراه جمع بندی نویسنده از مطالعه ی نزدیک به دو هزار و پانصد جلد کتاب در حوزه ی روانشناسی، یک جا در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.
مطالب موجود در "واکسیناسیون روانی کودک" به قلم "حسام فیروزی" شامل مواردی نظیر اهمیت توجه به رشد روانی کودک، آموزش علم پدری و مادری، روش های فرزندپروری، کنترل وابستگی و استقلال کودک، خویشتن داری در تربیت فرزند، نقش اقتدار، عاطفه و احترام در پرورش کودک، اساطیر و باورهای ذهنی، ایجاد انگیزه و آشنایی با قانون، رشد اخلاقی و بلوغ روانی، تکنیک های مربوط به خواب، تغذیه، توالت و موارد خاص، یادگیری نظم، کنترل خشم و انتظارات متناسب با سن کودک می باشد. از مطالعه ی "واکسیناسیون روانی کودک" می توان پیامدهای مثبتی همچون ایجاد محیطی امن جهت پرورش کودک، کاهش اختلالات رفتاری، احساس سردرگمی و گناه در والد و کودک، بالا بردن هوش و پرورش استعداد و مهارت های کودک، ایجاد حس مفید بودن، مسئولیت پذیری، احترام، اعتماد به نفس و خویشتن داری در والد و فرزند، بهبود روابط بین والدین و ارتقای کیفیت روابط زناشویی، بهبود سلامت روانی خانواده و در نتیجه ی آن بلوغ و رشد در جامعه را انتظار داشت.

کتاب واکسیناسیون روانی کودک

حسام فیروزی
من دکتر حسام فیروزی هستم، روانپزشک و روان درمانگر، فارغ التحصیل پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستم، همچنین دوره ی تخصصی روانپزشکی کودکان و نوجوانان را نیز در این دانشگاه گذرانده ام. علاوه بر ارائه ی خدمات درمانی به هموطنان گرامی، در زمینه های آموزشی و پژوهشی نیز فعالیت می کنم از قبیل برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی ویژه ی متخصصان روانشناسی و روانپزشکی در زمینه ی روان درمانی کودک و نوجوان، روان درمانی خانواده، و…، همکاری با مدارس و مهد کودک های سراسر کشور در حوزه ی آموزش مهارت ه...
قسمت هایی از کتاب واکسیناسیون روانی کودک (لذت متن)
کودکی نامناسب و روابط معیوب والدین و کودک خواستگاه بسیاری از آسیب های روانی است و برای جلوگیری از صدمات روانی نسل های بعد نیز آموزش والدین مثمر ثمر خواهد بود. به همین دلیل است که به اعتقاد بسیاری، زمان آن رسیده که پس از این همه انقلاب از سیاسی گرفته تا فرهنگی و صنعتی و اقتصادی و... آستین ها را برای یک انقلاب روانی در جهان بالا بزنیم. آسیب های روانی همانند یک میراث شوم از نسل های متمادی به ما رسیده است. در این میان تضاد قابل لمسی وجود دارد و آن اهمیتی است که دنیای مدرن امروز به کودکان می دهد و بی توجهی که نسبت به آموزش والدین برای پرورش و رشد و سلامت روانی این موجودات اعمال می شود. متاسفانه امروزه وقتی ما صاحب فرزندی می شویم، بدون این که کوچک ترین اطلاعی از کلیدهای تربیتی داشته باشیم به روش آزمون و خطا تربیت کودک را شروع می کنیم و در اصل کلیدهای رفتاری آن را آن قدر دستکاری می کنیم تا به آن تسلط یابیم. غافل از این که تسلط، آن هم به هر شیوه و روشی، تمام ساختار روانی کودک را در هم شکسته و از او هر چیزی خواهد ساخت جز انسانی با روان سالم.

پدر و مادر به محض بروز تب یا قرمزی چشم فرزند و یا بیماری ای که برای شان قابل لمس و رویت باشد، فورا آن را به پزشک ارجاع داده و حتی حاضرند چندین شب تا صبح بر بالین کودک خود بیدار بمانند. این در حالی است که به دلیل عدم آگاهی و ملموس نبودن مشکلات روانی، اگر کودک شان دچار ترس، بی حوصلگی، جویدن انگشت، ناسازگاری و... شود با ذهنیت ناآگاه و غیرعلمی با این مسائل برخورد کرده و توجه چندانی نمی کنند. این حقیقتی است تلخ، که مادران و پدران ناآگاه به اصول پرورش کودک، نسبت به والدین آگاه در این زمینه برای فرزندان خود کمتر فداکاری نمی کنند، بلکه نیروی عظیمی صرف تردید، ندانم کاری، احساس گناه و درگیری و کنترل و احساس ناتوانی در رابطه با فرزندشان می شود. واقعیت این است که آموزش نه تنها باری به دوش آن ها اضافه نخواهد کرد، بلکه باعث جلوگیری از هرز رفتن نیروی آن ها خواهد شد.