کتاب به من دروغ نگو!

Tell Me No Lies
پشت پرده مخملین جلد 2: گزارش هایی تاریخ ساز از روزنامه نگاران کاوشگر
کد کتاب : 22643
مترجم :

شابک : 978-9648897517
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 404
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب به من دروغ نگو! اثر جان پیلجر


رسوایی های زندان، تروریسم، تقلب در شرکت ها، تقلب در انتخابات -- به احتمال زیاد در ده دقیقه گذشته چیزی از این دست شنیده اید. اما حقیقت چیست و چه بخشی از "شستشو" ی بزرگ گزارشگری جانبدارانه است؟ جشن گزارش‌های تحقیقی شفاف، انتخاب شده توسط جان پیلگر، در لحظه‌ای بهتر از این نمی‌توانست برگزار شود. کتاب پیلگر در طول تاریخ معاصر سفر می‌کند، از گزارش تلخ مارتا گلهورن در سال 1945 از آزادسازی داخائو تا حفاری پیشگامانه مک کارتیسم توسط ادوارد آر. مارو تا پوشش اخیر جنگ در عراق. این کتاب که ادای احترامی است به پوشش شجاعانه و اغلب ناراحت‌کننده، طیفی از نوشته‌های عالی را شامل می‌شود، از کلک زدن سیمور هرش در دوران ویتنام گرفته تا افشای صنعت فست فود توسط اریک شلوسر تا نوشته‌های نظریه‌پرداز برجسته ادوارد سعید درباره ی اسلام و تروریسم. کتاب به من دروغ نگو در ماموریت خود برای افشای حقیقت در پشت پیام هایی که سیاستمداران، جنگ افروزان و رسانه های شرکتی القا می کنند، برای هر کسی که می خواهد جهان اطراف خود را به طور عینی و هوشمندانه درک کند ضروری است. این فقط مجموعه ای از گزارش های با کیفیت بالا نیست، بلکه فراخوانی برای همه کسانی است که به صداقت و عدالت برای بشریت اعتقاد دارند.
کتاب به من دروغ نگو (پشت پرده مخملین جلد 2: گزارش هایی تاریخ ساز از روزنامه نگاران کاوشگر) با آشکار کردن پشت پرده ی گزارش ها و رو کردن دست گزارشگران دروغگو تصویری شفاف و صادقانه از حوادث و اتفاقات مهم به دست مخاطبان می دهد.

کتاب به من دروغ نگو!

دسته بندی های کتاب به من دروغ نگو!
قسمت هایی از کتاب به من دروغ نگو! (لذت متن)
در جریان تهاجم به عراق، واژه ای با تعبیری زیبا به این شکل پدیدار شد: تروریست های زبان در پنتاگون ( وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا ) قبلا واژه ی « آسیب ثانویه » را ابداع کرده بودند. وارثان آنها سپس واژه ی « همراه و همسو » را جعل کردند که به روزنامه نگاران همراه با نیروهای مهاجم اشاره داشت. این واژه فقط در مورد روزنامه نگاران حاضر در جبهه مصداق نمی یافت. سردبیر سیاسی بی بی سی، در حالی که مقابل مقر نخست وزیر بریتانیا ایستاده بود، سقوط بغداد را همچون یک نطق پیروزی در برنامه ی اخبار شامگاهی گزارش می کرد. وی به بینندگان می گفت: « تونی بلر گفته بود که نیروهای مهاجم قادرند بغداد را، بدون راه افتادن یک حمام خون، تسخیر کنند و عراقی ها در پایان کار این را جشن خواهند گرفت.