کتاب تصویر سازی

Illustration
کد کتاب : 23505
شابک : 978-6001521805‬‬
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 204
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تصویر سازی اثر فرشید مثقالی

نام "فرشید مثقالی" عمدتا با "تصویرسازی" برای آثار به یاد ماندنی و معروفی همچون آرش کمانگیر، ماهی سیاه کوچولو، افسانه آفرینش در ایران، عمو نوروز، جمشید شاه، پسرک چشم آبی، خروس زری پیرهن پری و بردن جایزه ی هنری هانس کریستین اندرسن به عنوان یک هنرمند ایرانی شناخته می شود. وی که از دانش آموختان رشته ی نقاشی از دانشکده ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران می باشد، در زندگی هنری خود علاوه بر تصویرگری به کار فیلمسازی و مجسمه سازی نیز مشغول بوده اما موارد نام برده شده تنها گوشه ای از فعالیت های هنری "فرشید مثقالی" می باشد و او تجارب و مهارت های خود را در شاخه ی هنری اصلی خود یعنی تصویرگری، در قالب کتاب های آموزشی به انتشار رسانده است.
از "فرشید مثقالی" سه گانه ای به چاپ رسیده که تحت عناوین "تایپوگرافی"، "مقدمه ای بر گرافیک دیزاین" و "تصویرسازی" در اختیار مخاطبین قرار گرفته اند. در این میان اثر "تصویرسازی"، نخستین کتاب جامع به زبان فارسی در زمینه ی تصویرگری است که گستره ی وسیعی از این حرفه را در بر می گیرد. در واقع آن چه در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته، مهم ترین قسمت های فعالیت در زمینه ی "تصویرسازی" است. در بخش های مختلف این کتاب به قلم "فرشید مثقالی" به مواردی نظیر تاریخچه ای از "تصویرسازی"، تعریف صحیح "تصویرسازی"، روند تولید "تصویرسازی" از خوانش متون و ایده ها گرفته تا اتمام کار "تصویرسازی" و انواع مختلف "تصویرسازی" پرداخته شده و قسمت عمده ای از کتاب هم به کار "تصویرسازی" برای ادبیات کودک و نوجوان اختصاص داده شده است.

کتاب تصویر سازی

فرشید مثقالی
فرشید مثقالی (زادهٔ ۱۳ تیر ۱۳۲۲ در اصفهان) تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان، و برندهٔ ایرانی جایزهٔ هانس کریستین آندرسن است. آثار مطرحی چون «خروس زری، پیرهن پری» و «ماهی سیاه کوچولو» برای نخستین بار به قلم این هنرمند تصویرگری شده‌اند.فرشید مثقالی در ۱۳ تیرماه ۱۳۲۲ در شهر اصفهان به دنیا آمد. وی که دانش‌آموختهٔ رشتهٔ نقاشی از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران است فعالیت خود را با تصویرسازی برای مجلات مختلف آغاز کرد. آغاز کار حرفه‌ای فرشید مثقالی به هم...