کتاب ناگهان چراغ ها روشن شدند

Dar Hameye Jahan
کد کتاب : 23558
شابک : 978-6001520402
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 36
سال انتشار شمسی : 1390
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب ناگهان چراغ ها روشن شدند اثر احمدرضا احمدی

"در همه ی جهان ناگهان چراغ ها روشن شدند"، اثری جذاب از احمدرضا احمدی، با تمرکز بر نسبت معنوی و عمیق میان یک اسب سفید و صاحبش، به نوجوانان و گروه سنی "د" (12 تا 14 سال) ارائه شده است. در این داستان، شگفتی و غرامت‌های عجیب و غریب از اسب سفید با توصیف زیبای راوی به تصویر کشیده می‌شود. این اسب، که به گفته راوی همیشه در خواب بوده، با خود معجزه‌های خارق‌العاده‌ای جلب می‌کند. او گاهی در فصل بهار با یالی از نارنج به پرواز در می‌آید و گاهی با انگور، بر طرف آرزوهای دل‌انگیز می‌شود. این داستان تا زمانی ادامه دارد که اسب سفید نهایتا از خواب خود بیدار می‌شود و با شور و هیجان، به دستاوردهای خیره‌کننده‌ای می‌رسد.

نویسنده در این اثر، با زبانی پرزرق و برق، داستانی پر از جادو و عجایب را به تصویر کشیده است. از طریق این داستان، احمدی بر روابط عمیق بین انسان و حیوان، و همچنین قدرت‌ها و امکانات بی‌نهایت در دنیای خیال می‌اندیشد. این اثر، نه تنها به نوجوانان درک بهتری از روابط معنوی و همدلی با حیوانات می‌دهد، بلکه با تخیل‌پردازی‌های خیره‌کننده‌اش، خوانندگان را به دنیایی از رویاپردازی و تجسم واقعیت‌های خیالی دعوت می‌کند.

کتاب ناگهان چراغ ها روشن شدند

احمدرضا احمدی
احمدرضا احمدی (زاده ۳۰ اردیبهشت ۱۳۱۹ در کرمان) شاعر و نمایشنامه‌نویس و نقّاش ایرانی است.آشنایی عمیق او با شعر و ادبیات کهن ایران و شعر نیما دستمایه‌ای شد تا حرکتی کاملاً متفاوت را در شعر معاصر آغاز و پی‌ریزی کند. از بیست سالگی به‌طور جدی به سرودن شعر پرداخت. وی نخستین مجموعه شعرش را با عنوان طرح در سال ۱۳۴۰ منتشر کرد که توجه بسیاری از شاعران و منتقدان دهه ۴۰ را جلب کرد. وی همچنین آثاری در ادبیات کودک و نوجوان دارد.احمدرضا احمدی بنیان‌گدار سبک موج نو در دهه ۱۳۴۰، در شع...