کتاب خدا، انسان، عشق

Khoda, Ensan, Eshgh
کد کتاب : 24118
مترجم :
شابک : 978-9649084923
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 132
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب خدا، انسان، عشق اثر علی شریعتی

"رنج‌ها، شوق‌ها و حساسیت‌های زندگی، تخدیرهایی است که رنج بودن را از یاد می‌برد و آرام می‌کند." (ص 26)

گفت‌وگو و بحث‌های زیادی در مورد علی شریعتی و مدرسه‌ای که در حسینیه ارشاد تهران برپا کرد و نسلی از جوانان انقلابی را تربیت کرد، وجود داشته است. شریعتی دارای طرفداران بی‌شماری بوده و احتمالا تعداد مخالفان و منتقدانش نیز به همان اندازه بزرگ است. هم‌چنان که در حال حاضر نیز اندیشه‌ها و نظریه‌های دینی و سیاسی او موضوع گفت‌وگوی فراوانی هستند.

تعدادی از آثار مشهور و پرمخاطب او شامل: "ابوذر، بازگشت به خویشتن، تشیع علوی تشیع صفوی، شیعه، زن، اسلام‌شناسی، هبوط در کویر" و غیره هستند. آثار دکتر شریعتی همچنان از جمله کتب پرفروش محسوب می‌شوند و به نظر می‌رسد که در هر نسلی خوانندگان خاص خود را دارند.

مجموعه حاضر در قالب کتابی با جلد خشتی و صفحاتی از کاغذ گلاسه چاپ شده است. این کتاب شامل جمله‌هایی از علی شریعتی در مورد مفاهیم مانند هستی، انسان، خدا و عشق است. برای راحتی خوانندگان، عنوان و شماره صفحه مرتبط با هر عبارت در پایان آن آمده است. این کتاب می‌تواند به درک عمیق‌تر از اندیشه‌های علی شریعتی و مفاهیم دینی و فلسفی او کمک کند.

کتاب خدا، انسان، عشق

علی شریعتی
علی شریعتی مَزینانی، مشهور به دکتر علی شریعتی (زادهٔ ۲ آذر ۱۳۱۲ در روستای مزینان، سبزوار – درگذشت ۲۹ خرداد ۱۳۵۶ در ساوت‌همپتون، انگلیس) نویسنده، جامعه‌شناس و پژوهشگر دینی اهل ایران، از مبارزان و فعالان مذهبی و سیاسی و از نظریه‌پردازان انقلاب اسلامی ایران بود. شریعتی نگرشی نوین به تاریخ و جامعه‌شناسی اسلام عرضه کرد. او بازگشت به تشیع حقیقی و انقلابی را نیرویی برای تحقق عدالت اجتماعی قلمداد می‌کرد. شریعتی، علاوه بر شهرت زیادش برای سهم داشتن در انقلاب ایران، به&zwn...
دسته بندی های کتاب خدا، انسان، عشق