کتاب عارفانه ها

Arefane-ha
کد کتاب : 24121
مترجم :
شابک : 978-6005733600
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 132
سال انتشار شمسی : 1392
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عارفانه ها اثر علی شریعتی

درباره دکتر علی شریعتی و مدرسه ای که در حسینیه ارشاد تهران تشکیل داد و نسلی از جوانان پرشور انقلابی را تربیت کرد، بحث و گفتگو بسیار بوده است. شریعتی هواداران بی شماری داشت و شاید به همان اندازه نیز مخالف و منتقد. هم اینک نیز همین گونه است و اندیشه ها و نظریه های دینی و سیاسی او محل گفتگوهای بسیاری است.
برخی آثار مشهور و پرمخاطب او عبارت اند از: ابوذر، بازگشت به خویشتن، تشیع علوی تشیع صفوی، شیعه، زن، اسلام شناسی، هبوط در کویر و… آثار دکتر شریعتی همچنان از جمله پرفروش هاست و گویی در هر نسلی طرفداران خاص خود را دارد.
مجموعه حاضر که در قطع خشتی و روی کاغذ گلاسه چاپ شده، سبز گزینه هایی است از سخنان و نوشته های دکتر علی شریعتی و برداشت شده از کتاب های مختلف او همچون “خودسازی انقلابی”، “جهت گیری طبقاتی اسلام”، “نیایش” و “گفتگوهای تنهایی” که به منظور هدایت خوانندگان به اصل کتاب ها و دریافتن و درک کل موضوع انتخاب شده است.
این کتاب درواقع دربرگیرنده جمله ها، تصاویر و یادگارهای ماندگار شریعتی و نقطه شروعی برای درک معنا و اندیشه های مدنظر اوست.

کتاب عارفانه ها

علی شریعتی
علی شریعتی مَزینانی، مشهور به دکتر علی شریعتی (زادهٔ ۲ آذر ۱۳۱۲ در روستای مزینان، سبزوار – درگذشت ۲۹ خرداد ۱۳۵۶ در ساوت‌همپتون، انگلیس) نویسنده، جامعه‌شناس و پژوهشگر دینی اهل ایران، از مبارزان و فعالان مذهبی و سیاسی و از نظریه‌پردازان انقلاب اسلامی ایران بود. شریعتی نگرشی نوین به تاریخ و جامعه‌شناسی اسلام عرضه کرد. او بازگشت به تشیع حقیقی و انقلابی را نیرویی برای تحقق عدالت اجتماعی قلمداد می‌کرد. شریعتی، علاوه بر شهرت زیادش برای سهم داشتن در انقلاب ایران، به&zwn...
دسته بندی های کتاب عارفانه ها