کتاب تاریخ ملل

Histories of Nations: How Their Identities Were Forged
چگونه هویت ملت ها شکل گرفت
کد کتاب : 25101
مترجم :
شابک : 978-6002782199
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 326
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ ملل اثر پیتر فورتادو

تاریخ جهانی از دیدگاه محدود یک نویسنده و دیدگاه واحد نوشته می شود که منجر به تعصبی اجتناب ناپذیر می شود. با این حال ، در این کتاب «تاریخ ملل»، بیست و هشت نویسنده و دانشمند مختلف از سراسر جهان مشارکت می کنند و روایات جذاب و اغلب پرشوری از تاریخ ملت خود ارائه می دهند.

کشورهایی که در تاریخ ملل آمده اند به عنوان نماینده هر قاره انتخاب شده اند: بزرگ و کوچک؛ دموکراسی های بالغ و خودکامگی های مذهبی ؛ دولتهایی که هزاران سال وجود داشته اند. هر یک از این کشورها رابطه متفاوتی با تاریخ دارند. به عنوان مثال ، در ایالات متحده ، افسانه "بی سابقه بودن" ملت همچنان باقی است ، اما در چین به نظر می رسد تاریخ نقش مهمی در مشروعیت بخشیدن به قدرت سه هزار ساله شاهنشاهی ایفا می کند. "جنگهای تاریخی" بر سر محتوای کتابهای درسی در کشورهایی با تنوع مختلف مانند استرالیا ، روسیه و ژاپن به راه افتاده است. برخی از کشورها ، مانند ایران یا مصر ، دارای تاریخ باستانی باشکوهی هستند که امروزه نمیتوان از آن چشم پوشی کرد.

کتاب تاریخ ملل

پیتر فورتادو
پیتر فورتادو ویراستار کتاب پرفروش "تاریخ ملل" و "شهرهای بزرگ از طریق چشمان مسافران" و سردبیر سابق مجله History Today بود.
قسمت هایی از کتاب تاریخ ملل (لذت متن)
ایتالیا؛آیین کاتولیک، قدرت، دموکراسی و پژمردن گذشته : ایتالیا کشوری کاتولیک است: کشور کاتولیک تمام عیار، محل اقامت دائمی پاپ. با این حال، هنگام گفت و گو درباره ی آیین کاتولیک ایتالیایی، مهم است که بیشتر از نظر مردم شناسی به آن بیاندیشیم تا از لحاظ مذهبی. با ژرف کاوی در گذشته ی کاتولیک این کشور، می توانیم درباره ی ریشه های مشکلاتی که ایتالیا امروزه با آن ها روبه روست توضیح دهیم.

طی قرن شانزدهم، اروپا بر سر برداشت های سیاسی از مذهب به شدت دچار چنددستگی شده بود. در دنیای پروتستان، نظر بر این بود که قدرت مستقیما از خداوند سرچشمه می گیرد. گرچه این مذهب باعث پدیدار شدن آرمان های مطلق گرایانه در کنار نظریه های قانون مدار بود، قدرت سیاسی مقدس انگاشته می شد و حتی پس از آن که ریشه های یزدان شناختی آن به فراموشی سپرده شد، نوعی حس احترام برای نهاد های آن باقی ماند.

ایتالیایی ها حس هویت ملی ضعیقی دارند. گرایش تعصب آمیز به محله های کشیش نشین یا برعکس، جهان وطنی کاتولیک علت فقدان غرور ملی است. از آن گذشته، حس قوی تمسخر خود باعث تمایل به روایت هایی شده که تمرکزشان بیش تر بر ضعف های ماست تا قابلیت هایمان، یا بر شرایط محلی است. در ایتالیا، بیش از هر جای دیگری، حس قوی بی اعتنایی به گذشته شکل گرفته است: به گذشته چنین نگریسته می شود که بیشتر اشتباهات را در بر داشته است تا کامیابی ها را.