کتاب 24/6 - 24 ساعت در هفته دوری از تکنولوژی

24/6 The Power of Unplugging One Day a Week
هر از گاهی اینترنت را خاموش کن و از زندگی لذت ببر
کد کتاب : 26147
مترجم :
شابک : 978-6004613620
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب 24/6 - 24 ساعت در هفته دوری از تکنولوژی اثر تیفانی شلین

"تیفانی شلین" ، پیشگام اینترنت و فیلمساز مشهور ،در کتاب ."24/6 - 24 ساعت در هفته دوری از تکنولوژی" ما را به سفری جذاب و سرگرم کننده در زمان و فناوری می برد و استراتژی برای زندگی بهتر در دنیای 24/7 به ما معرفی می کند که خاموش کردن تمام صفحه های اینترنتی به مدت بیست و چهار ساعت در هفته است. او به شما نشان می دهد که پرهیز از تکنولوژی بیست و چهار ساعته در هفته، چه تاثیری بر مغز، بدن و روح می گذارد. این رویه ای است، که او نزدیک به یک دهه با همسر و فرزندانش انجام داده است ؛ این استراتژی، زندگی آن ها را کاملا تغییر داده و به آن ها وقت ، بهره وری ، ارتباط و حضور بیشتری داده است.
او و خانواده اش آن را "فناوری شابات" می نامند. این ایده برگرفته از آیین باستانی "شابات" است. زندگی 24/6 می تواند برای هر کس با هر پیش زمینه ای، کار کند. "تیفانی شلین" با شوخ طبعی و خردمندی ، داستان خود را به اشتراک می گذارد ، درس هایی را که آموخته است ارائه می دهد و طرحی را برای چگونگی انجام این کار در اختیار شما قرار می دهد. در طول راه ، او به علوم اعصاب ، فلسفه ، روانشناسی و تاریخچه ی یک روز استراحت هفتگی در میان فرهنگ ها می پردازد ، و به این مسئله می پردازد که چرا ما باید این آیین را دوباره برگردانیم."24/6 - 24 ساعت در هفته دوری از تکنولوژی" یک داستان شخصی جذاب و یک بررسی جذاب و گسترده از دنیای پیچیده ای است که ما ایجاد کرده ایم و خواستار برقراری تعادل بین فرد و جامعه است.

کتاب 24/6 - 24 ساعت در هفته دوری از تکنولوژی

تیفانی شلین
تیفانی شلین (متولد 8 آوریل 1970) یک فیلمساز ، نویسنده و سخنران عمومی در آمریکا است. شلین به عنوان یک پیشگام اینترنت در نظر گرفته می شود ، بنیانگذار جوایز وببی و بنیانگذار آکادمی بین المللی هنرها و علوم دیجیتال است.
دسته بندی های کتاب 24/6 - 24 ساعت در هفته دوری از تکنولوژی
نکوداشت های کتاب 24/6 - 24 ساعت در هفته دوری از تکنولوژی
[A] bright debut... A useful and much-needed guide to turning the clock back to a less frazzled pre-internet and -smartphone day.
[یک] نمایش درخشان ... این کتاب، راهنمایی مفید و بسیار مورد نیاز برای چرخاندن ساعت به یک روز قبل از اینترنت و تلفن های هوشمند بی سر و صدا است .
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

In this wise, wonderful work, filmmaker Shlain eloquently argues the merits of taking a break from technology, particularly smartphones, one day a week …Bolstered with fascinating and germane facts about neuroscience, philosophy, psychology, and the history of the concept of a day of rest, this excellent cross between instruction and memoir deserves a wide audience.
در این اثر عالمانه و شگفت انگیز ، شلین فیلمساز، با فصاحت فراوان ارزش های فاصله گرفتن برای یک روز در هفته از فناوری ، به ویژه تلفن های هوشمند را استدلال می کند ... با واقعیت های جالب و خیره کننده درباره علوم اعصاب ، فلسفه ، روانشناسی و تاریخچه مفهوم یک روز استراحت، این تلاقی عالی بین دستورالعمل ها و خاطرات، سزاوار مخاطبین گسترده است.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب 24/6 - 24 ساعت در هفته دوری از تکنولوژی (لذت متن)
روزۀ تکنولوژی راهی عالی است تا از هر هفتهٔ کاری خارج شوید و به دنیای خاصی ورود کنید. این کار باعث می شود نسبت به ورود و خروج های زندگی فکر کنیم؛ ورود و خروج های پرمعنا و متحول کننده؛ ورود و خروج های روزمره؛ ورود و خروج هایی که بر برخی از آن ها هیچ کنترلی نداریم و روی بعضی از آن ها کنترل داریم. بعضی از آن ها آیین هایی هستند که هر هفته را توصیف می کنند، بعضی از آن ها تأملاتی هستند که روزهای ما را می سازند. در دهه های هفتاد و هشتاد که دوران کودکی ام را سپری می کردم هیچ وقت سنت شبات را اجرا نمی کردم، اما خانواده ام کارهای خاصی انجام می دادند تا سنت های هفتگی حفظ شوند. روز مورد علاقهٔ من یکشنبه بود. همیشه در این روز پدر و مادرم صدایمان می کردند تا به اتاق خوابشان برویم که سقفی لاجوردی با نورگیری گرد داشت. همهٔ ما روی تختی که بالا تختی اش پوشیده از کاغذ دیواری منقش به گل های بزرگ آبی لاجوردی و آبی آسمانی بود می خوابیدیم و قسمت های خنده دار روزنامهٔ یکشنبه را می خواندیم. کمی بعد از آن، همهٔ اعضای خانواده به طبقهٔ پایین می رفتیم تا نان خالا و ماهی آزاد دودی بخوریم. پدرم همیشه قبل از اولین لقمه انگشتش را در هوا می چرخاند - در حالی که کمی پنیر خامه ای روی انگشتش بود - و با لهجه ای غلیظ می گفت: «سنت!»