کتاب بنیاد کلی گرایی

Saint Paul: The Foundation of Universalism
پل قدیس و منطق حقیقت
  • 15 % تخفیف
    45,000 | 38,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: ماهی ماهی
    نویسنده:
کد کتاب : 26411
مترجم :

شابک : 978-9642093403
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب بنیاد کلی گرایی اثر آلن بدیو

در این اثر جسورانه و تحریک‌آمیز، فیلسوف فرانسوی آلن بدیو تفسیری دوباره از سنت پل را پیشنهاد می‌کند. از نظر بدیو، پولس نه قدیس ارجمندی است که توسط سنت مسیحی مومیایی شده است، و نه کشیش زهرآگینی که توسط فیلسوفانی مانند نیچه مورد نکوهش قرار گرفته است: او در عوض یک متفکر عمیقا بدیع و هنوز انقلابی است که اختراع مسیحیت حقیقت و ذهنیت را به گونه‌ای به هم می‌پیوندد که همچنان ادامه دارد.
در این اثر، بدیو استدلال می‌کند که پولس چهره جدیدی از موضوع را ترسیم می‌کند: حامل حقیقتی جهانی که به طور همزمان محدودیت‌های قانون یهود و قراردادهای لوگوس یونانی را در هم می‌شکند. بدیو نشان می‌دهد که شخصیت پولین سوژه امروز هم پتانسیل واقعی انقلابی را در خود دارد: سوژه چیزی است که از تسلیم شدن در برابر نظم جهان آنگونه که ما می‌شناسیم خودداری می‌کند و در عوض برای نظم جدیدی مبارزه می‌کند.

کتاب بنیاد کلی گرایی

آلن بدیو
آلن بدیو (Alain Badiou) (زادهٔ ۱۷ ژانویه ۱۹۳۷) فیلسوف فرانسوی، نمایشنامه‌نویس، رمان‌نویس، فعال سیاسی و استاد افتخاری بازنشسته در اکول نرمال سوپریور است. او به همراه جورجو آگامبن و اسلاوی ژیژک مهم‌ترین منتقدان جریان پسامدرنیسم محسوب می‌شود. او سعی دارد مفاهیمی مانند هستی، حقیقت و سوژه را بر اساس ریاضیات تعریف کند. وی از لحاظ دیدگاه سیاسی، یک چپ‌گرای رادیکال محسوب می‌شود. فروش کتاب‌های آلن بدیو بین ۲۰۰۰ تا ۶۰۰۰ نسخه بود تا زمانی که در سال ۲۰۰۷ با انتشار کتاب س...
دسته بندی های کتاب بنیاد کلی گرایی
نکوداشت های کتاب بنیاد کلی گرایی
Badiou introduces the reader to the notion that philosophy stands somewhere beyond the commonplace .
بدیو خواننده را با این مفهوم آشنا می کند که فلسفه در جایی فراتر از امر عادی قرار دارد.
Postdisciplinary Humanities & Social

قسمت هایی از کتاب بنیاد کلی گرایی (لذت متن)