کتاب سگ سانان و کفتارها

Iranian mammals
پستانداران ایران (جلد دوم)
کد کتاب : 27566
شابک : 978-9651185885
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 284
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سگ سانان و کفتارها اثر علی گلشن

"علی گلشن" نویسنده ی مجموعه ی شش جلدی "پستانداران ایران" است که در جلد دوم آن، به "سگ سانان و کفتارها" پرداخته شده است. "علی گلشن" که خود یک پژوهشگر علوم دامی است، توانسته اطلاعات جامعی را با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین همراه با ارائه ی تصاویری از "سگ سانان و کفتارها" که توسط بیست عکاس گرفته شده، در جلد دوم از مجموعه ی "پستانداران ایران" به انتشار برساند.
در ابتدای کتاب و پس از مقدمه ی آن، چگونگی استفاده از اثر به خوبی تشریح شده و سپس مختصری از ویژگی های پستانداران، برای آشنایی هرچه بیشتر و بهتر خوانندگان معرفی شده است. بعد از توضیحاتی که به طور کلی درباره ی پستانداران بیان شد، به طور خلاصه به "پستانداران ایران" نیز اشاره ای خواهد شد و خانواده ی سگ سانان به مخاطب معرفی می شود. پس از این کتاب به سه بخش اصلی تقسیم می شود که در بخش نخست آن به سگ سانان وحشی نظیر گرگ خاکستری، شغال طلایی، روباه معمولی، شنی، ترکمنی و شاه روباه پرداخته شده است. بخش دوم تحت عنوان سگ سانان اهلی به دو دسته ی سگ های گله ای و سگ های شکاری تقسیم شده و انواع هر کدام را بررسی می کند. نهایتا در بخش سوم کتاب، خانواده ی کفتارها و علی الخصوص کفتار راه راه معرفی شده و اطلاعاتی در مورد آن بیان می شود.
علاوه بر اطلاعات درخشانی که پیرامون مسائل زیست شناختی، ویژگی گونه ها و جغرافیای محل زندگی ارائه شده، "علی گلشن" تاریخچه ی قابل توجهی از گونه ها، سوابق فرهنگی برخورد با آن ها و پیشینه شان در سندهای کهن تاریخی را نیز جمع آوری کرده است.

کتاب سگ سانان و کفتارها

علی گلشن
علی گلشن متولد سال 1355 تهران است. وی فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی بومهن، رشته مهندسی کشاورزی، گرایش علوم دامی است.کسب مدرک زبان آلمانی ( Toffel) از موسسه آموزش زبان آلمانی "گوته". از سال 1383- 1385"معرفی اسب ترکمن درایران"، (علی گلشن)، پژواک کیوان. تهران: 1384."کتابشناسی گزیده برای کودکان و نوجوانان و کتابخانه‌های آموزشی" (مقطع پیش‌دبستان)، (علی گلشن، مسعود ناصری)، نشر کتابدار. تهران: 1387."کتابشناسی گزیده برای کودکان و نوجوانان و کتابخانه‌های آموزشی" (م...
قسمت هایی از کتاب سگ سانان و کفتارها (لذت متن)
از مقدمه ی اثر: این کتاب دریچه ای است برای ورود به دنیای سگ سانان که قدیمی ترین دوست و همدم انسان در طول تاریخ بوده اند. دوستی ای به قدمت هزاران سال که تا به امروز نیز پایدار مانده است. در گذشته های دور گرگ ها و انسان های غارنشین شباهت های بسیاری با یکدیگر داشتند. هر دو شکارگرانی بودند که برای به چنگ آوردن طعمه به شکل گروهی تلاش می کردند و برای حفاظت از خود و افراد گروهشان با دیگر جانوران مبارزه می کردند.