کتاب گزیده تفسیر کشف الاسرار و عده الابرار

Kashf-al Asrar
کد کتاب : 28084
شابک : 978-9643910136
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1386
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب گزیده تفسیر کشف الاسرار و عده الابرار اثر رشیدالدین ابوالفضل میبدی

این کتاب مهمترین اثر ابوالفضل رشید الدین میبدی از دانشمندان بزرگ مذهبی و از پیروان «شافعی» در فقه است. تفسیر کشف الاسرار که بیانگر توان علمی و معنوی و ادبی میبدی می باشد در ده مجلّد به چاپ رسیده است. دستمایه میبدی برای تألیف این تفسیر عظیم، تفسیر بسیار مختصر و موجزی بود که خواجه عبدالله انصاری، دانشمند عارف و حنبلی مذهب، نوشته بود و میبدی نیز همچون انصاری در تفسیر خود سخنان مسجّع را به کار گرفت و در تنظیم مطالب و زبان ارائه آنها، نهایت ذوق و سلیقه را به خرج داد. از ویژگی های مهم این تفسیر گرانقدر می توان به ترجمه قرآن کریم به زبان فارسی روان و زیبا، بهره گیری از سخنان امام علی(ع) و فرزندان او در شرح و بیان آیات، شأ ن نزول آیات و طرح مسائل فقهی و کلامی، بحث های لغوی و صرفی و نحوی فراهم آوردن مجموعه ای از اصطلاحات عرفانی و شرح آنها، ارائه نمونه های عالی ادبی در فصاحت و بلاغت ادب فارسی و… اشاره کرد.
گزیدۀ تفسیر کشف الاسرار وعده الابرارازمجموعۀ گنجینۀ متون دینی و مقدمه ای است برای رجوع به منابع اصلی درحوزۀ تحقیقات علوم اسلامی.

کتاب گزیده تفسیر کشف الاسرار و عده الابرار

رشیدالدین ابوالفضل میبدی
ابوالفضل رشید الدین میبدی نویسنده و مفسر قرآن در نیمه اول قرن ششم است. مهمترین اثر وی تفسیر کشف الاسرار و عدة الابرار است. کشف الاسرار و عدةالابرار تفسیر بزرگ مشروحی است از قرآن که تألیف آن در اوایل سال ۵۲۰ هجری آغاز شد و چنان‌که میبدی خود در آغاز کتاب گقته در حقیقت شرحی است بر تفسیری که استاد او خواجه عبدالله انصاری ترتیب داده بود.