کتاب عزیز و نگار

Aziz va Negar
کد کتاب : 28277
شابک : 978-9643113285
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب عزیز و نگار اثر یوسف علیخانی

این اثر با عنوان "داستان عزیز و نگار" از منطقه آردکان در شهرستان طالقان به ما حکایت دو دلداده می‌کند. این داستان ریشه‌هایی چند قرنی دارد و احتمالا می‌توان آن را به‌عنوان آخرین حلقه‌ی از داستان‌های عاشقانه در ادبیات فارسی در نظر گرفت.

در داستان عزیز و نگار، همچنان که در بسیاری از داستان‌های عشقی دیگر دیده می‌شود، ما شاهد مراحل مختلف عشق آن‌ها هستیم. از عشق زمینی تا عشق آسمانی...

علاوه بر این، این داستان به گویش طالقانی نوشته شده است و در مناطقی مانند طالقان و رودبار، به عنوان یک کتاب مورد توجه مردم بوده و محل جمع‌های خانوادگی و شب‌نشینی‌ها بوده است. همچنین، ترانه‌ی عزیز و نگار به زبان طالقانی توسط محمد حبیبی اجرا شده که در این راستا تاثیر مثبتی داشته و توجه مخاطبان را جلب کرده است.

از طرفی، این داستان در میان داستان‌های معاصر نیز با ارزش خود ایستاده و با تلاش پیرزنان و پیرمردان روستایی، همچنان در هنگامی‌های مختلف و به مناسبت‌های متنوع به شکل اشعار خوانده می‌شود.

کتاب عزیز و نگار

یوسف علیخانی
یوسف علیخانی (متولد اول فروردین ۱۳۵۴ در روستای میلک الموت) نویسنده معاصر ایرانی است.علیخانی پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی در روستای زادگاهش به قزوین رفت و پس از اتمام دوره متوسطه برای ادامه تحصیل راهی تهران شد. وی سال ۱۳۷۷ از رشته زبان و ادبیات عرب دانشکده ادبیات دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد.از یوسف علیخانی جدا از چند کتاب پژوهشی، سه مجموعه داستان به نام‌های قدم‌بخیر مادربزرگ من بود، اژدهاکشان و عروس بید و همچنین دو رمان خاما و بیوه‌کشی منتشر شده‌است. وی در حال حاضر ...
دسته بندی های کتاب عزیز و نگار