کتاب فن بیان را قورت بده

fan bayan ra ghort bede
کد کتاب : 28703
شابک : 978-6222157821
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 230
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فن بیان را قورت بده اثر مجتبی مصطفایی

از شرکت در ساده ترین گفتگوهای روزمره تا ارائه ی سمینارهای بزرگ دانشگاهی، فن بیان تکنیکی ضروری است که افراد به فراخور سن به درجات مختلف آن مسلط اند. در این زمینه، مجتبی مصطفایی یکی از موفق ترین مشاوران زمینه ی فن بیان و سخنور با سابقه در این عرصه، کتابی با نام فن بیان را قورت بده، در اختیار مخاطبین قرار داده است. این کتاب با بهره گیری از جدیدترین تکنیک های ثابت شده در این زمینه و همچنین استفاده از تجربیات خود نویسنده و افراد مشهور، نکاتی را به خواننده می آموزد که نحوه ی صحبت کردن و ارتباطات او را دگرگون می کند. نویسنده تکنیک ها را همچون لقمه ای لذیذ طراحی کرده و که همانطور که از عنوان کتاب برمی آید، تنها کاری که مخاطب باید انجام دهد، قورت دادن این لقمه ها و استمرار در انجام تمرین های طراحی شده در کتاب است.
این کتاب قدم به قدم تمام آنچه را که خواننده نیاز است بداند، به او می آموزد و آموزش خود را از همان ابتدای کتاب، با توضیح دادن نحوه ی خواندن این اثر آغاز می کند. ابتدا توضیحاتی در باب مفاهیم کلی و تاریخچه ی فن بیان به خواننده معرفی می شود وسپس باقی مطالب کتاب با مفاهیمی همچون ترس از سخنرانی در جمع، افزایش اعتماد به نفس، محتوای سخن، نکاتی مربوط به سخنران و مخاطبش، مکانیسم متقاعد کردن، تکنیک حاضرجوابی، صداسازی، بداهه پردازی، به کار گیری داستان و طنز، انتخاب واژگان مناسب و زبان بدن ادامه می یابد. در پایان توضیح همه جانبه ی هر کدام از تکنیک های نام برده شده، بخشی با نام لقمه ی فن بیان قرار دارد که مخاطب با انجام تمرینات آن به بازده ی حداکثری از مطالعه ی این اثر خواهد رسید.

کتاب فن بیان را قورت بده

دسته بندی های کتاب فن بیان را قورت بده
قسمت هایی از کتاب فن بیان را قورت بده (لذت متن)
کمی دقّت کنید؛ ما از اول صبح که از خواب بیدار می شویم تا انتهای شب که دوباره در رخت خواب قرار می گیریم، مدام در حال ارتباط برقرار کردن با دیگران و استفاده از مهارت های ارتباطی خود هستیم. یعنی شما از همان اول صبح که از خواب بیدار می شوید، می گویید "سلام، صبح بخیر!" و آخر شب و موقع خواب، "شب بخیر" می گویید. حالا شما بگویید؛ مهم ترین جزء مهارت های ارتباطی ما چیست؟ مگر می شود جواب چیزی غیر از کلام ما باشد؟! در واقع بیش از 70 درصد ارتباط ما را کلام و اجزای مرتبط آن تشکیل می دهد و اگر نتوانیم به خوبی آن را مدیریت کنیم، قطعا اتّفاقات خوبی برایمان رخ نخواهد داد. بارها و بارها دیده ام افرادی را در مکان های مختلف که بسیار با استعداد و با مهارت بالا هستند، اما چون فن بیان و مهارت های کلامی بالایی ندارند، متأسفانه مثل فروشنده ای هستند که اجناس بسیاری در فروشگاه خود دارد اما قادر به فروش آن ها نمی باشد.