کتاب آمریکا

America
از دیدگاه حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مدظله العالی)
کد کتاب : 32695
شابک : 978-9644761690
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 180
سال انتشار شمسی : 1389
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آمریکا اثر منوچهر محمدی

با توجه به درگیری مستمر و تقابل انقلاب اسلامی با سیاست های خصمانه و استکباری «ایالت متحده امریکا» نوشته ها، پیامها و سخنرانی های حضرت امام و خلف صالح ایشان مشحون از اتخاذ مواضع در قبال سیاست ها، توطئه ها و عملکرد روسای جمهور و دولتهای آمریکاست.
از آنجا که این مطالب در دوره های مختلف و در قبال مسائل مختلف مطرح شده است و متن منسجم و نظام یافته ای که بیان گر مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در قبال آمریکا باشد، به رشته تحریر درنیامده است، رسیدن به این هدف مبنای تهیه این کتاب بوده است.
از اوائل قرن بیستم (ایالات متحده آمریکا) هجمه استعماری خود را از قاره امریکا به سایر نقاط دنیا آغاز کرد و سعی نمود از طریق میسیونرهای مذهبی و با چهره ای مردمی وارد سایر قاره ها ، به ویژه خاورمیانه و جهان اسلام گردد.
در ایران از آن جا که بیشترین نفوذ استعماری در آن دوران متعلق به دولت های روسیه تزاری و پادشاهی انگلستان بود، ابتدا از ورود امریکا به عنوان چهره ای فارغ از هر نوع اهداف استعماری استقبال به عمل آمد و در جریان ملی شدن صنعت نفت خود را در لباس حامیان ملت و موافق قیام مردم نشان داد و حتی می توان گفت علی رغم مشارکت سازمان سیا در کودتای 28 مرداد ، مخالف جدی با سیاست ها و نفوذ این دولت تا آغاز نهضت امام خمینی دیده نشد.

کتاب آمریکا

منوچهر محمدی
منوچهر محمدی متولد سال 1318 در کرمان است. وی اکنون عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و مشاور وزیر امور خارجه است. "تحلیلی بر انقلاب اسلامی"، "انقلاب اسلامی در مقایسه با انقلاب های فرانسه و روسیه"، "انقلاب اسلامی، زمینه ها و پیامدها"، "ضربه پذیری منافع امنیتی ایالات متحده آمریکا"، "انقلاب اسلامی و نظام جهانی"، "انقلاب اسلامی در میان انقلاب های بزرگ جهان"، "بیداری جهان اسلام"، "رابطه امام خمینی(ره) و مردم در انقلاب اسلامی"، "تحلیلی بر کودتای 28 مرداد 1332"، "مصدق در گذر تاری...