کتاب 76 پرسش و پاسخ درباره ی مرگ و معاد

Question and Answer
پرسش و پاسخ دینی با نسل نو 5
کد کتاب : 33038
شابک : 978-6002513694
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب 76 پرسش و پاسخ درباره ی مرگ و معاد اثر غلامرضا حیدری ابهری

بخش اول کتاب "76 مسائل و تفاسیر درباره مفهوم مرگ و معاد" با عنوان "سرنوشت غیبی انسان" عنوان گذاری شده است. این بخش به مسائلی از قبیل: "آیا روح در خواب از جسم جدا می‌شود و اگر چنین باشد، چرا بدن تکان می‌خورد و انسان فوت نمی‌شود؟", "جهانی که پشت پرده غیبی می‌باشد", "روح چیست و در چه معناهایی به کار می‌رود؟", "آیا چهره حضرت عزرائیل ترسناک است؟", "آیا فردی که به خودکشی می‌پردازد، عزرائیل وی را می‌کشد؟", "آیا پس از مرگ، روح انسان به جسم فرد دیگری منتقل می‌شود؟", "آیا نحوه‌ی مرگ با کردار انسان ارتباط دارد؟" و "چرا انسان از مرگ واهمه دارد؟" پرداخته است.

بخش دوم این مولفه با عنوان "سرزمین انتظار در قبر و برزخ" عنوان شده و به تأمل در مسائلی همچون: "جهان برزخ به چه معناست و چه اطلاعاتی داریم؟", "در گور چه سوالاتی از انسان پرسیده می‌شود؟", "آیا فشار قبر نیز بر مومنان اعمال می‌شود؟", "فشار قبر به جان یا به جسم انسان مربوط است؟", "آیا متوفیان از اخبار دنیای زندگان آگاهی دارند؟" و "چگونگی وضعیت روحانی بستگان پس از مرگ" اختصاص داده شده است.

کتاب 76 پرسش و پاسخ درباره ی مرگ و معاد

غلامرضا حیدری ابهری
غلامرضا حیدری ابهری، (زاده ۱ فروردین ۱۳۴۸ در تهران نویسنده و محقق در حوزه تعلیم و تربیت کودکان است.او تحصیلات دوره ابتدایی و راهنمایی را در تهران گذراند. به خاطر علاقه به علوم دینی، تحصیلات دورة دبیرستان را نیمه تمام رها کرد و به شهر قم رفت. در حوزه علمیه قم، تحصیل علوم دینی را آغاز کرد و از اساتید بزرگ حوزه بهره برد. وی سه سال نیز در مرکز فرهنگ و معارف قرآن به سؤالات کتبی دانش‌آموزان پاسخ می‌داد و سه سال با دارالحدیث همکاری می‌کرده‌است. غلامرضا حیدری ابهری، از سال ۱۳۸۶ در...