کتاب 70 پرسش و پاسخ درباره ی خدا

God
پرسش و پاسخ دینی با نسل نو 1
کد کتاب : 36592
شابک : 978-6002513656
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب 70 پرسش و پاسخ درباره ی خدا اثر غلامرضا حیدری ابهری

اگر می خواهید به پاسخ برخی پرسش های خود درباره خداوند برسید، «۷۰ پرسش و پاسخ درباره ی خدا» را بخوانید. کتابی که این گونه آغاز می شود: چه کسی گفته است که نباید درباره خدا زیاد سوال کنیم؟ سوال کردن هیچ محدودیتی ندارد. ما حق داریم درباره خدا و دیگر موضوعات دینی، تا رسیدن به جواب درست، سوال هایمان را پیگیری کنیم.
بخش نخست کتاب «۷۰ پرسش و پاسخ درباره ی خدا» نوشته غلامرضا حیدری ابهری، به «اثبات خدا» تعلق دارد و به مواردی چون «توحید به چه معنایی است؟ چرا سفارش شده است درباره ذات خدا فکر نکنیم؟ آیا ما می توانیم خدا را به طور کامل بشناسیم؟ اگر ایمان به خدا فطری است، پس چرا بعضی از مردم به خدا ایمان ندارند؟ از کجا بدانیم که واقعا خدا وجود دارد؟»
«صفات خدا و ویژگی های او» عنوان بخش دوم است که در آن به پرسش هایی چون «چرا خدا نام های زیادی دارد؟ خدا کجاست؟ خدا از کی وجود داشته است؟ اگر همه چیز به خواست خداست پس جای اراده و اختیار ما انسان ها کجاست؟ و...» پاسخ داده شده است.
عنوان سومین و آخرین بخش از کتاب «کارهای خدا» ست. مخاطبان در این بخش با پاسخ پرسش هایی چون «چرا خدا بعضی ها را زشت و بعضی ها را زیبا آفریده است؟ اگر خدا مهربان است پس چرا در دنیا این همه رنج و بلاست؟ خدا تا چند گناه ما را می بخشد؟ اگر سرانجام انسان مرگ است چرا خدا ما را آفرید؟ و...» آشنا می شوند.

کتاب 70 پرسش و پاسخ درباره ی خدا

غلامرضا حیدری ابهری
غلامرضا حیدری ابهری، (زاده ۱ فروردین ۱۳۴۸ در تهران نویسنده و محقق در حوزه تعلیم و تربیت کودکان است.او تحصیلات دوره ابتدایی و راهنمایی را در تهران گذراند. به خاطر علاقه به علوم دینی، تحصیلات دورة دبیرستان را نیمه تمام رها کرد و به شهر قم رفت. در حوزه علمیه قم، تحصیل علوم دینی را آغاز کرد و از اساتید بزرگ حوزه بهره برد. وی سه سال نیز در مرکز فرهنگ و معارف قرآن به سؤالات کتبی دانش‌آموزان پاسخ می‌داد و سه سال با دارالحدیث همکاری می‌کرده‌است. غلامرضا حیدری ابهری، از سال ۱۳۸۶ در...