کتاب تبیین پست مدرنیسم

Explaining Postmodernism
شک آوری و سوسیالیسم از روسو تا فوکو
کد کتاب : 34027
مترجم :
شابک : 978-9643119942
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

توضیح پست مدرنیسم
Explaining Postmodernism
شک آوری و سوسیالیسم از روسو تا فوکو
کد کتاب : 97839
مترجم :
شابک : 978-6006299136
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 254
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تبیین پست مدرنیسم اثر استیون آر. سی. هیکس

استفان هیکس فیلسوف با ردیابی پست مدرنیسم از ریشه های آن در ژان ژاک روسو و امانوئل کانت تا توسعه آنها در متفکرانی مانند میشل فوکو و ریچارد رورتی، گزارشی تحریک آمیز از این که چرا پست مدرنیسم شدیدترین جنبش فکری اواخر قرن بیستم بوده است، ارائه می دهد. چرا استدلال های شکاکانه و نسبی گرایانه در دنیای روشنفکری معاصر چنین قدرتی دارند؟ چرا در علوم انسانی این قدرت را دارند اما در علوم نه؟ چرا بخش قابل توجهی از چپ سیاسی - همان چپی که به طور سنتی عقل، علم، برابری برای همه و خوش بینی را ترویج می کرد - اکنون به مضامین ضد عقل، ضد علم، استانداردهای دوگانه و بدبینی روی آورده است؟ تبیین پست مدرنیسم تاریخ فکری با پیچ و تاب جدلی است که بینش تازه ای را در مورد بحث های زیربنای خشم بر سر درستی سیاسی، چندفرهنگ گرایی و آینده لیبرال دموکراسی ارائه می دهد. این نسخه توسعه یافته شامل دو مقاله اضافی از استیون هیکس، *سخنان آزاد و پست مدرنیسم* و *از هنر مدرن تا پست مدرن: چرا هنر زشت شد* است.استفان هیکس فیلسوف با ردیابی پست مدرنیسم از ریشه های آن در ژان ژاک روسو و امانوئل کانت تا توسعه آنها در متفکرانی مانند میشل فوکو و ریچارد رورتی، گزارشی تحریک آمیز از این که چرا پست مدرنیسم شدیدترین جنبش فکری اواخر قرن بیستم بوده است، ارائه می دهد. چرا استدلال های شکاکانه و نسبی گرایانه در دنیای روشنفکری معاصر چنین قدرتی دارند؟ چرا در علوم انسانی این قدرت را دارند اما در علوم نه؟ چرا بخش قابل توجهی از چپ سیاسی - همان چپی که به طور سنتی عقل، علم، برابری برای همه و خوش بینی را ترویج می کرد - اکنون به مضامین ضد عقل، ضد علم، استانداردهای دوگانه و بدبینی روی آورده است؟ تبیین پست مدرنیسم تاریخ فکری با پیچ و تاب جدلی است که بینش تازه ای را در مورد بحث های زیربنای خشم بر سر درستی سیاسی، چندفرهنگ گرایی و آینده لیبرال دموکراسی ارائه می دهد. این نسخه توسعه یافته شامل دو مقاله اضافی از استیون هیکس، *سخنان آزاد و پست مدرنیسم* و *از هنر مدرن تا پست مدرن: چرا هنر زشت شد* است.
استیون رونالد کریگ هیکس (متولد 1960) استاد فلسفه در دانشگاه راکفورد است، جایی که او همچنین مدیر اجرایی مرکز اخلاق و کارآفرینی است.

کتاب تبیین پست مدرنیسم

استیون آر. سی. هیکس
استیون رونالد کریگ هیکس متولد 19 آگوست 1960 ، فیلسوف کانادایی-آمریکایی است. وی در دانشگاه راکفورد تدریس می کند و در آنجا مرکز اخلاق و کارآفرینی را نیز هدایت می کند.هیکس لیسانس هنر (1981) و مدرک کارشناسی ارشد هنر را از دانشگاه گلف و دکترای فلسفه خود را (1991) از دانشگاه ایندیانا بلومینگتون دریافت کرد. تز دکترای وی دفاع از بنیادگرایی بود. هیکس نویسنده پنج کتاب و یک مستند است.
نکوداشت های کتاب تبیین پست مدرنیسم
With clarity, concision, and an engaging style, Hicks exposes the historical roots and philosophical assumptions of the postmodernist phenomenon. More than that, he raises key questions about the legacy of postmodernism and its implications for our intellectual attitudes and cultural life
هیکس با وضوح، مختصر و سبکی جذاب، ریشه های تاریخی و مفروضات فلسفی پدیده پست مدرنیسم را آشکار می کند. بیش از آن، او سوالات کلیدی در مورد میراث پست مدرنیسم و پیامدهای آن بر نگرش های فکری و زندگی فرهنگی ما مطرح می کند.
Reason Papers

By the end of Explaining Postmodernism, the reader may remain ill at ease with postmodernist malaise, but Hicks s lucid account will demystify the subject.
در پایان کتاب «توضیح پست مدرنیسم»، خواننده ممکن است از کسالت پست مدرنیسم راحت بماند، اما شرح شفاف هیکس موضوع را ابهام زدایی می کند.
Review of Metaphysics

قسمت هایی از کتاب تبیین پست مدرنیسم (لذت متن)