کتاب داغ ننگ

Stigma
کد کتاب : 22303
مترجم :
شابک : 978-9643059385
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1963
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب داغ ننگ اثر اروینگ گافمن

کتاب «داغ ننگ » یک گشت و گذار روشنگر در موقعیت افرادی است که قادر به انطباق با استانداردهایی نیستند که جامعه آن را عادی می نامد. آنها که از پذیرش کامل اجتماعی محروم شده اند، افراد مورد انگ هستند. افراد ناهنجار جسمی، بیماران روانی سابق، معتادان به مواد مخدر، روسپی‌ها، یا کسانی که به دلایل دیگر طرد شده‌اند، باید دائما تلاش کنند تا با هویت اجتماعی متزلزل خود سازگار شوند. تصویر آنها از خود باید هر روز با تصویری که دیگران به آنها منعکس می‌کنند مواجه شوند و مورد آزار و اذیت قرار گیرند.

اروینگ گافمن، جامعه‌شناس، با تکیه بر زندگی‌نامه‌ها و مطالعات موردی، احساسات فرد مورد «داغ ننگ» را درباره خود و رابطه‌اش با «عادی‌ها» تحلیل می‌کند. در این کتاب، تأثیر متقابل جایگزین‌هایی که فرد مورد انگ باید هر روز با آن روبه‌رو شود، توسط یکی از تحلیل‌گران برجسته اجتماعی آمریکا به‌طور درخشان بررسی می‌شود.

کتاب داغ ننگ

اروینگ گافمن
اروینگ گافمن (Erving Goffman) (زادهٔ ۱۱ ژوئن ۱۹۲۲ - مرگ ۱۹ نوامبر ۱۹۸۲) جامعه‌شناس آمریکاییِ زادهٔ کاناداست. مشهورترین اثرش نمود خود در زندگی روزمره نام دارد.گافمن در ۱۱ ژوئن ۱۹۲۲ در یکی از شهرهای ایالت آلبرتای کانادا به دنیا آمد. تحصیلات خود را تا مقطع لیسانس در دانشگاه تورنتو گذراند و سپس به آمریکا مهاجرت کرد. مدارک فوق لیسانس و دکترای خود را به ترتیب در سال‌های ۱۹۴۹ و ۱۹۵۳ از دانشگاه شیکاگو در دو رشتهٔ جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی اجتماعی دریافت کرد. از سال ۱۹۵۸ به عضویت ه...