کتاب سه شعر آبی برای الی

Flemish Poetry
کد کتاب : 34564
مترجم :
شابک : 978-6004368322
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 67
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب سه شعر آبی برای الی اثر هوگو کلاوس

کتاب «سه شعر آبی برای الی»، شعرها و شناخت نامه تحلیلی هوگو کلاوس توسط نشر علمی و فرهنگی منتشر شده است.
در معرفی کتاب «سه شعر آبی برای الی» عنوان شده است:
این کتاب شامل گزیده شعرها و شناخت نامه تحلیلی هوگو کلاوس (غول ادبیات اروپا) است که مترجم در مقدمه ای مفصل و 56 صفحه ای ضمن نگاه تحلیلی و بررسی وجوه مختلف شعر این شاعر فلاندری، در بخش «کلاوس هنرمندی با بعدهای ناشناخته» به دیگر ابعاد شخصیت هنری او از جمله نقاشی، تئاتر، سینما، ترجمه و نویسندگی اش پرداخته است.
این کتاب همچنین شامل طرح ها و نقاشی های این شاعر و نویسنده بلژیکی نیز هست.
نیلوفر شریفی در این کتاب که شامل چهار دفتر شعر با نام های «دختری از بغداد»، «تو را می نویسم»، «رخت عروسی» و «زیر درختان بلوط» است، کارکردهای عاطفی و زیباشناختی، آمیختگی زبانی، عصیان، کشف های شاعرانه، فرم و ساختار و زبان شعری کلاوس را مورد بررسی قرار داده است.
به گفته مترجم، شاعر در این شعرها، شکست انسان معاصر در زندگی را روایت می کند.
هوگو کلاوس، چهره جنجالی و بحث برانگیز، شاخص ترین و پرآوازه ترین مرد در عرصه ادبیات بلژیک نابغه ای بود که در 78 سالگی با اتانازی (حق مرگ انتخابی) به زندگی خود پایان داد.

کتاب سه شعر آبی برای الی

هوگو کلاوس
هوگو کلاوس که تلفظ صحیح نامش در زبان هلندی هوخو کلاوس است (هلندی: Hugo Claus۵ آوریل ۱۹۲۹ – ۱۹ مارس ۲۰۰۸) یک نمایش‌نامه‌نویس، رمان‌نویس، شاعر، نقاش، کارگردان فیلم، مترجم و نویسنده برجسته اهل بلژیک بود.او آثار متعددی با نام اصلی و چندین نام مستعار هنری منتشر کرد و در سبک‌ها و ژانرهای مختلفی فعالیت داشت. وی بیشتر به زبان هلندی می‌نوشت، اما آثاری نیز به زبان انگلیسی منتشر کرد. مرگ او با استفاده اتانازی، که در بلژیک قانونی است، منجر به مباحثات و اختلاف‌نظرهای گس...
دسته بندی های کتاب سه شعر آبی برای الی