کتاب نقش امواج در آفرینش عالم

Cosmology of Gurdjieff and Tesla
نگاهی به کیهان شناسی گرجیف و تسلا
  • 15 % تخفیف
    245,000 | 208,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: علم علم
    نویسنده:
کد کتاب : 34596
شابک : 978-6222461829
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب نقش امواج در آفرینش عالم اثر محسن فرشاد

"نقش امواج در آفرینش عالم" کتابی است سیصد و بیست صفحه ای به قلم دکتر "محسن فرشاد" که "نگاهی به کیهان شناسی گرجیف و تسلا" دارد. از دیدگاه "جورج گورجیف"، مربی معنوی و عارف روسی-ارمنی، شناخت کیهان یک شناخت سرشار از رمز و راز بوده و چندان به کیهان شناسی علمی مرتبط نیست. او نقش نیروهای شهودی و آگاهی فرامادی بشر را در جایی که ریاضیات، فیزیک، تلسکوپ های عظیم و کامپیوترهای بزرگ راهی به آن نمی برند، بسیار برجسته می داند.
اکنون دکتر "محسن فرشاد" در کتاب "نقش امواج در آفرینش عالم"، خواننده را به سفری خواهد برد که در آن شناخت هستی با "نگاهی به کیهان شناسی گرجیف و تسلا" صورت پذیرد. در بخش نخست این کتاب، موسیقی جهان و همنوایی کیهانی مورد بررسی قرار می گیرد و نقش امواج و موسیقی و همچنین خلا پویای کیهانی در ظهور گیتی و زندگی تشریح می شود. سپس نقش همین ارتعاشات در ساختار گیتی و تفکرات کیهانی گرجیف و تسلا بررسی می شود و نمودار 9 زاویه ای گرجیف، کیهان مادی و پیچیدگی آن و همچنین پیچیدگی در فراسوی ماده، در این قسمت تحلیل می شود.
در ادامه نقش آگاهی در آفرینش هستی زیر ذره بین قرار می گیرد و نظام های جمادی عالم، قلمرو زنده و ساختار حیات در جهان و قلمرو روحی در عالم بررسی می شود. "محسن فرشاد" همچنین امواج و ارتعاشات هوشمند کیهان را نیز تجزیه و تحلیل می کند و پس از بررسی تفکرات کیهانی نیکلا تسلا، با بحث تجدید حیات موسیقی کیهانی در نظریه های علمی، کتاب "نقش امواج در آفرینش عالم" را به پایان می برد.

کتاب نقش امواج در آفرینش عالم

محسن فرشاد
«محسن فرشاد یکتا» در 12 اسفند 1323 در تهران به دنیا آمد.در سال 47 لیسانس حقوق قضایی خود را از دانشکده حقوق دانشگاه تهران، و در سال 54، دکترای دولتی حقوق خصوصی خود را از دانشگاه اکس مارسی فرانسه اخذ نمود.وی از سال 72 تاکنون عضو هیئت علمی و هیئت امنای موسسه آموزش عالی پژوهش صنایع ایران‏ بوده و همچنین در دانشگاههای تهران، علامه طباطبایی، صنعتی شریف، امام صادق (ع)، آزاد اسلامی، پیام نور، علوم بهزیستی، جامع‏ علمی-کاربردی و... تدریس کرده است.ایشان از سال57 تاکنون به عنوان وکیل پ...
دسته بندی های کتاب نقش امواج در آفرینش عالم
قسمت هایی از کتاب نقش امواج در آفرینش عالم (لذت متن)
آهنگ محزون و غمگین، اطلاعاتی را از راه گوش به ساختار ذهنی و روحی ما می رساند که ما را غمگین می سازد. اما آهنگهای ریتمیک (ضربی)، شاد و نشاط آور اطلاعاتی می دهد که به قول سعدی، سرو در باغ به رقص می آید و بید و چمن، چه رسد به انسان و حیوان. رنگها هم حاوی اطلاعاتی هستند که در دگرگونی احوال انسان موثر هستند. پایه رنگ درمانی بر همین اطلاعاتی قرار دارد که رنگهای مختلف به انسان انتقال می دهند. امواج الکترومغناطیس هم اطلاعاتی را به انسان، حیوان، گیاه و جماد، انتقال می دهند. امواج الکترومغناطیس عبارتند از پرتوهای کیهانی و گاما، اشعه ماوراء بنفش، اشعه ایکس، نور قابل رویت، امواج مادون قرمز، و امواج هرتز یا امواج رادیو و تلویزیون. لایال واتسون، در کتاب "فوق طبیعت" می نویسد: «اندام واره زنده (ارگانیسم)، از میان امواج الکترومغناطیس محیط خود، فرکانسهایی را انتخاب می کند که بهترین اطلاعات را دارد. تشعشعات مادون قرمز، و ماوراءبنفش از سد اندام واره عبور نکرده و حذف می شوند، اما نور عادی به راحتی عبور می کند. امواج الکترومغناطیس منبع هوش و بالقوه حیات است.» با توجه به قضیه فوق، آیا امواج الکترومغناطیس موجب پدید آمدن حیات بر روی زمین و یا جاهای دیگر کیهان شده اند؟ پرسش دیگر اینکه آیا ممکن است اطلاعات حاصل از امواج الکترومغناطیس ضمن پیدایش ملکولهای حیات موجب جهش ژنتیک در موجودات شده باشد؟ نگارنده بر این باور است که ترکیبی از اطلاعات، امواج الکترومغناطیس و امواجی که دارای ساختار موسیقیایی هستند موجب پدیدار شدن حیات در سیاره زمین شده و به ارگانیزم زنده (انسان، حیوان و گیاه) جان داده است. در خصوص جهش ژنتیک، برخی از پژوهشگران بر این باورند که تشعشعات ابرنواخترها که به زمین رسیده و می رسد، موجب جهش ژنتیک در موجودات کره زمین شده و می شوند. در این باره بعدا بیشتر خواهم نوشت. اطلاعات و آگاهی کیهانی به امواج شکل می دهند. الکترون وقتی موج است، دارای ارتعاش موسیقی است. نه تنها الکترون، بلکه اتم (پروتون، و نوترون) هم وقتی حالت موجی دارند، دارای ساختار ارتعاشی موسیقیایی هستند. پس این ارتعاش که دارای ماهیت موسیقیایی است، نه تنها حیات، بلکه کل هستی را می سازد. کریستوفر برد، و پیتر تامپکینز، نویسندگان کتاب "زندگی اسرارآمیز گیاهان" می نویسند: «یک کتاب بسیار قدیمی وجود دارد، به نام، "کتاب اسرار انوخ" در این کتاب نوشته شده، "هر آنچه که در این جهان هست، از یک بوته کوچک علف، تا ستاره آسمان، دارای روح، و فرشته مخصوص است" و از قول هرمس می نویسد که "گیاهان زنده اند، مغز و روح دارند. درست مانند حیوان، انسان و موجودات برتر."»