کتاب عوالم خیال

Imaginal Worlds
ابن عربی و مسئله اختلاف ادیان
کد کتاب : 35855
مترجم :
شابک : 978-9643632670
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 298
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عوالم خیال اثر ویلیام سی چیتیک

چیتیک در این کتاب "عوالم خیال" مفهوم کمال انسانی ابن العربی، عالم خیال و تعالیم او را در مورد اینکه چرا حکمت خداوند نیازمند تنوع بیان دینی است، توضیح می دهد. او سپس پیشنهاد می‌کند که چگونه می‌توان از این آموزه‌ها برای مفهوم‌سازی مطالعه ادیان جهان در بستر معاصر استفاده کرد.

"عوالم خیال" خلاصه ای عالی و تفسیری استوار از تعالیم ابن العربی است». -- گرهارد بوئرینگ، دانشگاه ییل
ابن العربی، معروف به «بزرگترین استاد»، تأثیرگذارترین متفکر مسلمان در 600 سال گذشته است. این کتاب مقدمه ای است بر اندیشه او درباره سرنوشت نهایی انسان، خدا و جهان هستی و دلایل تنوع دینی. بسیاری از آموزه های ابن عربی را به شیوه ای ساده خلاصه می کند. ایده های مورد بحث به تفصیل توضیح داده شده است.

این کتاب به سه بخش تقسیم شده است. چیتیک در بخش اول، مفهوم کمال انسانی ابن عربی را توضیح می دهد. در بخش دوم، او به مفاهیم مختلف دنیای خیال می‌پردازد. و در بخش سوم آموزه‌های ابن‌عربی را در مورد اینکه چرا حکمت خداوند اقتضای بیان دینی گوناگونی را می‌طلبد، بیان می‌کند و پیشنهاد می‌کند که چگونه می‌توان از این آموزه‌ها برای مفهوم‌سازی مطالعه ادیان جهانی در بستر معاصر استفاده کرد.

کتاب عوالم خیال

ویلیام سی چیتیک
ویلیام چیتیک فیلسوف، اسلام شناس و متخصص عرفان مولوی و ابن عربی در آمریکا است. وی دکترای ادبیات فارسی خود را در دانشگاه تهران زیر نظر سید حسین نصر دریافت نموده، و سپس در دانشگاه صنعتی آریامهر علوم دینی تدریس کرد. او هم اکنون استاد دانشگاه استونی بروک است.
نکوداشت های کتاب عوالم خیال
Imaginal Worlds is an excellent summary and a solid interpretation of Ibn al-Arabi's teachings
عوالم خیال خلاصه ای عالی و تفسیری استوار از تعالیم ابن العربی است.
Gerhard Bowering

قسمت هایی از کتاب عوالم خیال (لذت متن)