کتاب صوفیان اندلس

Sufis of Andalusia
کد کتاب : 36767
مترجم : سیدرضا فیض
شابک : 978-9643636630
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 166
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1978
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب صوفیان اندلس اثر محیی الدین ابن عربی

محی الدین ابن عربی یکی از بزرگ ترین عارفانی بود که نفوذش فراگیر و عمیق بود. "صوفیان اندلس" شامل شرح احوال برخی از متفکران و اساتید روحانی است که ابن عربی سالهای اولیه خود را در میان آنها گذرانده است. روح القدس در پاسخ به اظهار نظر یکی از دوستانی که از انحطاط روحی روزگاری که در آن زندگی می کردند ابراز تاسف کرده بود. این گزارش‌ها با وضوح بسیار محیط معنوی قابل توجهی را زنده می‌کنند، و گروهی از افراد را که حکمت فوق‌العاده‌ای را در شدت فداکاری و خدمت به واقعیت نشان می‌دهند. این کتاب مستقیما با همه جویندگان جدی دانش واقعی صحبت خواهد کرد.

ابن عربی، محقق، عارف، شاعر، و فیلسوف فوق العاده مسلمان اندلسی بود. تأثیرگذار در اندیشه اسلامی از 850 اثر منسوب به او، حدود 700 اثر معتبر و بیش از 400 اثر هنوز باقی مانده است. آموزه های کیهان شناختی او به جهان بینی غالب در بسیاری از نقاط جهان اسلام تبدیل شد.او در میان اهل تصوف با القاب شرافتمندانه شیخ الاکبر (الشیخ الأکبر الشیخ الاکبر، «بزرگترین شیخ»؛ از این رو نام مکتب اکبریه یا «اکبریان» و محیی اکبر گرفته شده است، شهرت دارد. در اروپای قرون وسطی، او به عنوان دکتر ماکسیموس ("بزرگترین معلم") شناخته می شد.

کتاب صوفیان اندلس

محیی الدین ابن عربی
محیی‌الدین محمّد بن علی بن محمّد بن العربی طائی حاتمی زادهٔ ۲۶ ژوئیه ۱۱۶۵ و درگذشتهٔ ۱۶ نوامبر ۱۲۴۰ میلادی معروف به محیی‌الدین ابن عربی و شیخ اکبر پژوهشگر، فیلسوف، عارف و شاعر مسلمان عرب اهل اندلس بود. از ۸۰۰ اثری که به او نسبت داده می شود، ۱۰۰ اثر به صورت نسخه اصلی از وی باقی مانده است. آموزه های کیهان شناسی او در بسیاری از کشورهای اسلامی به جهان بینی غالب بدل شد.