کتاب کوچینگ کارکنان

Employee Motivation
بیدارسازی و هدایت انگیزه کارکنان
کد کتاب : 37643
مترجم :

شابک : 978-6227303025
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 164
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب کوچینگ کارکنان اثر رابرت ای ووبلدینگ

یک تصور نادرست ولی بسیار شایع وجود دارد. این تصور که یک نفر می تواند با به کار گیری یک محرک متقاعد کننده فرد دیگری را به کاری وادار کند. این طرز فکر غلط در ادارات و موسسات ما نفوذ کرده است. دولتمردان نیز وقتی که اعتقاد دارند جرایم سخت تر می تواند مشکل مواد مخدر را حل کند، در واقع این باور غلط شایع را پذیرفته اند. هیئت مدیره و مسئولان اجرایی مدارس نیز زمانی که وقت خود را تلف می کنند تا تنبیه های به اصطلاح موثر بیشتری را برای کنترل کردن دانش آموزان پیدا کنند به این طرز فکر باور دارند. برخی از روانشناس ها و سایرین نیز تلاش میکند تا رفتارهای دیگران را خاموش یا تقویت کنند و به آنها پاداش دهند. در دنیای کارمندی (سازمانی)، که اغلب آدم ها میزان زیادی از وقت خود را در سازمان می گذرانند، در تأیید این طرز فکر غلط، سازمانها و موسسه هایی که باور دارند نیروهای انسانی می توانند از بالا کنترل شوند، نسبت به سایر موسسات تعدادشان بیشتر است. آموزه هایی که در این کتاب توضیح داده شده، بر این باور استوارند که کارکنان می توانند حمایت شوند و کمک دریافت کنند تا بهره ورتر شوند، احساس ارزشمندی بیشتری بکنند، از خود ابتکار عمل نشان داده و کار کیفی انجام دهند. بر اساس آموزه های این کتاب، تمام این موارد فقط زمانی اتفاق خواهند افتاد که نیازهای کارکنان توسط کارشان و توسط روش مدیریت و راهبری که دریافت می کنند، برآورده شود.
این کتاب توضیح می دهد چگونه می توان از مفهومی به نام نیازهای انسانی در جهت کمک به افراد برای یافتن انگیزه های درونی خود استفاده کرد؟

کتاب کوچینگ کارکنان

رابرت ای ووبلدینگ
رابرت ا. ووبولدینگ، (Robert E. Wubbolding)، معلم، نویسنده و تمرین کننده شناخته شده ای بین المللی و واقعیت درمانی و مدیر مرکز درمانی واقع گرایی در سینسیناتی، اوهایو است.
دسته بندی های کتاب کوچینگ کارکنان
قسمت هایی از کتاب کوچینگ کارکنان (لذت متن)
از آنجایی که غالبا کارکنان با انگیزه در کار خود موفق می شوند، همه مدیران و سرپرستان - کم و بیش - به دنبال این هستند که به کارکنان خود انگیزه بدهند. اگر تلاش های آنها برای انگیزه دادن به کارکنان با شکست روبه رو شود، بعضی از مدیران گرایش پیدا می کنند تا محیطی از تهدید، ترس و اجبار به وجود آورند، و به این وسیله باعث می شوند تا کارکنان به احتمال زیاد اهداف سازمان را جدی نگرفته و خدمات و محصولاتی کم کیفیت ارائه کند. اشتباه رایج، درک نکردن این نکته مهم است که انسانها از درون برانگیخته و انگیزه مند می شوند و نه از بیرون و توسط محرکهای خارجی.