کتاب بوم شناخت البرز شمالی

North Alborz
  • 10,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: معین معین
    نویسنده:
کد کتاب : 38122
شابک : 978-9641650843
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1392
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بوم شناخت البرز شمالی اثر پرویز مشهدی

بوم شناخت البرز شمالی از سفیدرود گیلان تا رود سه هزار تنکابن حاصل کوشش کوهنورد پژوهشگری است که تمام قلل و ارتفاعات جنگلی را با گامهای استوارش درنوردیده است و به چگاد آنها صعود نموده. نویسنده با دیده ظاهر و باطن برایمان روایتگر همه زیبایی های نهفته در این طبیعت بکر است. نگاه تیزبین و کنجکاو وی در کشف ایهام و رمز و راز نهفته در تمامی جلوه های زیبای بصری، شوقی در ما برمی انگیزد که با او همسفر شویم و ناشناخته ها را بشناسیم. نویسنده بسیاری از این مناطق را چند بار در قلمرو پهنه جغرافیایی البرز شمالی ره سپرده است. در این گزارش میدانی که بسیار حسی و عاطفی و در عین حال عالمانه ارائه شده است، مسحور شدن وی را در نهایت خضوع از طبیعت با سحر قلمش بر ما افشاء می کند.
بی گمان کتاب فوق می تواند برای دانشجویان، گردشگران، عاشقان طبیعت و کوهنوردان رهنما و آموزنده باشد، از این رو اثری است آموختنی که ابهام و ایهام طبیعت پهنه مورد نظر را بر ما رمزگشایی می کند.

کتاب بوم شناخت البرز شمالی

پرویز مشهدی
پرویز مشهدی متولد 1333 شهسوار، مربی و مدرس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، پژوهشگر و نویسنده می باشد.پرویز مشهدی را می توان از بنیان گذاران کوهنوردی نوین در ایران دانست که با صعود های شاخص داخلی و خارجی همگام با فراگیری علوم روز کوهنوردی جهان در اوایل دهه هشتاد توجه طیف گسترده ای از مردم را به ورزش کوهنوردی جلب نمود . پژوهش و تالیف کتب مختلف در زمینه کوهنوردی ، انتشار گاهنامه ی ندای کوهستان ، فعالیت خبری در کنار مسئولیت هیئت کوهنوردی شهر تنکابن مشهدی را از فعالان کوهنوردی در ایران جلوه می ...
دسته بندی های کتاب بوم شناخت البرز شمالی