کتاب سنجش خانواده

Family Assessment
کاربرد آزمون های شخصیت برای زوج ها و خانواده ها
کد کتاب : 40907
مترجم :
شابک : 978-9643724504
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 494
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سنجش خانواده اثر ا رادنی نرس

اگرچه آزمون‌های روان‌شناختی برای روشن کردن شخصیت‌ها و رفتارهای فردی استفاده می‌شوند، اما می‌توانند ابزار قدرتمندی برای ارزیابی الگوها و روابط متقابل نیز باشند. سنجش خانواده اولین کتابی است که منحصرا به کاربرد و تفسیر آزمون های روانشناسی در زوجین و خانواده درمانی اختصاص دارد. این کتاب با استفاده از نمونه‌های موردی، توصیه‌های بالینی و ملموسی را در مورد چگونگی تفسیر نتایج آزمایش برای به دست آوردن درک بهتری از سازگاری بین فردی، پویایی خانواده و عملکرد سیستمی ارائه می‌دهد.
این کتاب با نگاهی دقیق به چگونگی و چرایی استفاده از آزمون‌های روان‌شناختی مختلف در روابط خانوادگی آغاز می‌شود. فصل‌های جداگانه استفاده و تفسیر هر یک از آزمون‌های شخصیتی اصلی، از جمله MMPI/MMPI-2، MCMI-III، 16PF، MACI ، ترسیم خانواده جنبشی و غیره را پوشش می‌دهند. سنجش خانواده همچنین اصول و شیوه‌های کلی را در آزمایش زوج‌ها و استفاده ی فعال از نتایج در زوج‌درمانی ارائه می‌کند، صرف نظر از اینکه از چه فهرستی استفاده می‌شود. پس از آن شرح کاملی از استفاده ی یکپارچه ی همه ی اعضای خانواده از تست ها ارائه می شود.
مطالعات موردی متعددی که در این کتاب ارائه شده است، بهترین راه‌ها برای استفاده از آزمون‌های روان‌شناختی برای درک زوج‌ها و پویایی‌های خانواده و چگونگی ادغام نتایج آزمون با موفقیت در فرآیند درمانی را نشان می‌دهد. همچنین شامل فصول اساسی در مورد استفاده از آزمون‌های روان‌شناختی برای ارزیابی مشکلات تخصصی خانواده است که به آزمون در شرایط خشونت خانوادگی و کودک آزاری و همچنین استفاده از آزمون‌ها در کمک به خانواده‌های طلاق و رسیدگی به مسائل حضانت می‌پردازد.

کتاب سنجش خانواده

قسمت هایی از کتاب سنجش خانواده (لذت متن)
روان شناسی خانواده با حوزه خانواده درمانی همپوشی دارد. این دو در موارد مهمی در هم آمیخته اند و گسترش آن در یک زمان یعنی وقتی که اصول آن بر پایه علم روان شناسی ترسیم می شود از خانواده درمانی فراتر رفته است. در سال ۱۹۸۴ با بنیانگذاری شاخه روان شناسی خانواده در انجمن روان شناسی آمریکا، سطح جدیدی از امکان یکپارچگی بالینی خانواده درمانی و پژوهش بر اساس روان شناسی توسعه یافت. تخصص جدید روان شناسی خانواده از طریق ساختار شاخه روانشناسی خانواده عمل میکند. انتشار مجله علمی و صدور دیپلم تخصصی کارورزان (که هم اکنون زیر نظر هیأت روان شناسی تخصصی آمریکاست و شروع برای استفاده بیشتر از بینش ها و رویکردهای بالینی خانواده درمانی با تأکید روان شناسی بر پژوهش، مسیر اصلی آن را ایجاد کرد. این آمیختگی نتیجه درک بیشتر و توسعه مداوم روش های عملی طرح شده برای کمک به خانواده ها و زوجهاست.