کتاب جامعه شناسی نوین ارتباطات 2 (رسانه ها در جهان امروز)

The New Sociology of Communication
دانشنامه ارتباطات 2
کد کتاب : 41555
شابک : 978-9644238819
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 372
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب جامعه شناسی نوین ارتباطات 2 (رسانه ها در جهان امروز) اثر باقر ساروخانی

اثر پیش رو که مجلد دوم از دانشنامه ارتباطات است و با عنوان "جامعه شناسی نوین ارتباطات" شناخته می‌شود، کتابی است به قلم دکتر "باقر ساروخانی"، که رسانه ها در جهان امروز را مورد بررسی قرار می‌دهد.
کتاب از سه بخش اصلی تشکیل شده که دکتر "باقر ساروخانی" در هر کدام، یکی از ‌اصلی‌ترین جنبه‌های نوین ارتباطات را زیر ذره بین می‌برد. بخش نخست به رسانه‌های جدید همچون رادیو و تلویزیون می‌پردازد و چشم‌اندازهای نوی ایجاد شده توسط این رسانه‌ها، دوره‌های تاریخی آنها، ویژگی، حوزه و طراحی‌های مربوطه به آن‌ها را برمی‌شمرد. در این بخش، فصلی به بازاندیشی در ارتباطات دیداری اختصاص دارد و فرهنگ چاپی، عکاسی، تخیل سینمایی، کودک در برابر وسایل ارتباط جمعی، ماهواره‌ها و تبعات و پیامدهای منفی‌شان، در فصول دیگر این بخش از کتاب "جامعه شناسی نوین ارتباطات" بررسی می‌شود. بخش دوم از این اثر، اینترنت را به عنوان نقطه‌ی اوج دهکده‌ی جهانی مورد توجه قرار می‌دهد و ویژگی‌های اساسی اینترنت، جایگاه آن به عنوان یک رسانه‌ی نوین در مردم‌سالاری، تحولات اجتماعی ناشی از ظهور جامعه‌ی اطلاعات، انقلاب آموزشی، گستره‌ی همگانی، وبلاگ‌ها، جامعه نظارتی و حریم خصوصی در اینترنت را به خوانندگان معرفی می‌کند.
در بخش سوم که ضرورت و غایت در ارتباطات نام دارد، ضرورت هستی‌شناختی اعتماد رسانه‎‌ای، تعریف نظری و عملیاتی و گونه‌شناسی اعتماد اجتماعی، تکنیک و شیوه‌های پاسداری از اعتماد رسانه‌ای آورده شده است. در انتهای هر فصل از کتاب "جامعه شناسی نوین ارتباطات" به قلم دکتر "باقر ساروخانی"، خلاصه‌ای از مطالب گفته شده بیان می‎شود و سوالاتی نیز مطرح می‌شود که به خوانندگان در درک بهتر کانسپت‌های ارائه شده در کتاب یاری می‌رساند.

کتاب جامعه شناسی نوین ارتباطات 2 (رسانه ها در جهان امروز)

باقر ساروخانی
دکتر باقر ساروخانى در سال 1318 در خانواده‏ اى متوسط در قزوین تولد یافت. دوره ابتدایى و متوسطه را در زادگاهش سپرى کرد و سال 1337 به عنوان شاگرد اول تمامى دبیرستان‏هاى قزوین شناخته شد. وى همان سال در کنکور حقوق و زبان و ادبیات فرانسه شرکت کرد و در هر دو رشته موفق گردید و در زبان و ادبیات فرانسه به رتبه شاگرد اولى کنکور دست یافت. دکتر ساروخانى سپس به دانشسراى عالى رفت و لیسانس زبان و ادبیات فرانسه و علوم تربیتى گرفت و از همان سال به تدریس زبان‏هاى فرانسه و انگلیسى در قزوین پرداخت و د...
دسته بندی های کتاب جامعه شناسی نوین ارتباطات 2 (رسانه ها در جهان امروز)