کتاب زنان سرکش دنیای ریاضیات

Power in Numbers: The Rebel Women of Mathematics
کد کتاب : 45861
مترجم :
شابک : ‭978-9641652618‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 274
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زنان سرکش دنیای ریاضیات اثر تالیتیا ویلیامز

کتاب «زنان سرکش دنیای ریاضیات» نوشته تالیتیا ویلیامز است. ویلیامز در این کتاب از تأثیر فراموش شده زنان در توسعه ریاضیات در دو هزاره گذشته می‌گوید.
در هر صفحه می بینید که هر ریاضیدان برجسته ای زنده می شود ، زنانی مانند ستاره شناس-فیلسوف هیپاتیا ، فیزیکدان نظری امی نوتر و دانشمند موشکی آنی ایزلی.
کتاب زنان سرکش دنیای ریاضیات تأییدی بر نبوغ زن و جشن کاربردهای بی حد و حصر ریاضیات است. داستانهای آنها را حتما بخوانید!

دکتر تالیتیا ویلیامز دانشیار ریاضیات در کالج Harvey Mudd و سرپرست مجموعه PBS NOVA Wonders است. او مدلهای آماری را توسعه می دهد که بر ساختار مکانی و زمانی داده ها با کاربردهای محیطی تأکید می کند. ویلیامز کارشناسی ارشد در ریاضیات از دانشگاه هوارد و آمار از دانشگاه رایس و دکتری آمار از دانشگاه رایس دریافت کرده است. تجربیات حرفه ای وی شامل قرارهای تحقیقاتی در آزمایشگاه پیشرانش جت (JPL) ، آژانس امنیت ملی (NSA) و ناسا است. او که به خاطر سخنرانی TED معروف خود ، "داده های بدن خود را داشته باشید" مشهور است ، سخنرانی هایی در سطح ملی و بین المللی در مورد ارزش آمار در تعیین کمی اطلاعات سلامت شخصی انجام داده است. دکتر ویلیامز به دلیل توسعه مدل آب مروارید مورد استفاده برای پیش بینی آب مروارید شناخته شده است. در سال 2015 ، او برنده جایزه هنری الدر آل ریاضی انجمن ریاضی آمریکا شد.

کتاب زنان سرکش دنیای ریاضیات

تالیتیا ویلیامز
تالیتیا ویلیامز یک آماردان و ریاضیدان آمریکایی است که در کالج هاروی ماددر مورد ساختار مکانی - زمانی داده ها تحقیق می کند. او اولین زن سیاه پوستی بود که توانست در کالج هاروی ماد مشغول شود. او از آمریکایی های آفریقایی تبار در فراگیری مهندسی و علوم حمایت می کند. سوابق تحصیلی وی شامل مدرک کارشناسی ریاضیات از کالج اسپلمن ، مدرک کارشناسی ارشد در ریاضیات از دانشگاه هوارد و آمار از دانشگاه رایس و یک دکترای تخصصی در رشته آمار از دانشگاه رایس است.