کتاب ایدا لاولیس

Ada Lovelace
(جادوگر اعداد)
کد کتاب : 49906
مترجم :
شابک : 978-6004628921
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب ایدا لاولیس اثر نانسی کاستالدو

( ایدا لاولیس ) روش خود را «علوم شاعرانه» توصیف می کند و خودش را به عنوان یک تحلیلگر و دانشمند علوم ماوراء طبیعی معرفی کرده است. از اوگوستا ایدا بایرون. او به عنوان نخستین برنامه ساز رایانه، ( پدر یا مادر برنامه نویسی ) یاد می شود.
اولین برنامه نویس تاریخ معتقد بود هرچیزی که قابلیت تبدیل شدن به اعداد داشته باشد، مانند موسیقی، الفبا یا تصاویر، توانایی محاسبه شدن و تغییر کردن توسط کامپیوترها را دارد. به بیان دیگر ماشین تحلیلی می توانست نحوه کار در تمامی بخش های جهان و نه تنها ریاضی را منقلب کند. طرز تفکر و عقاید ایدا نشان می داد که او فراتر از روش های سخت گیرانه مادر، تفکر خود را پرورش داده است. او رویکردی تخیلی و بصری را در مطالعات خود لحاظ کرده بود. با وجود این که عموم مطالعات این دانشمند، بر پایه ریاضی بوده اند، ذهن او فراتر از معادلات و الگوریتم ها حرکت کرد تا احتمالات جدید را بررسی کند. به همین دلیل بابیج در توصیف او از عبارت ( جادوگر اعداد ) استفاده کرده است و...

کتاب ایدا لاولیس

نانسی کاستالدو
نانسی کاستالدو (متولد 9 فوریه 1962 ، دره هادسون ، نیویورک ، ایالات متحده) نویسنده برنده جایزه کتاب کودکان و مربی محیط زیست است. او عاشق نوشتن کتاب برای کودکان است که باعث می شود آنها به دنیای اطرافشان فکر کنند.