کتاب درمان اختلالات ریاضی

Treatment of math disorders
کد کتاب : 45949
شابک : 978-9642842704
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 47
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب درمان اختلالات ریاضی اثر مجموعه ی نویسندگان

"درمان اختلالات ریاضی" کتابی است از دکتر "مصطفی تبریزی"، "نرگس تبریزی" و "علیرضا تبریزی" که مولفان آن را منطبق با کتاب جدید ریاضی دبستان به رشته‌ی تحریر درآورده اند.
اختلال ریاضی با ناتوانی در انجام محاسبات ریاضی و ترس از برخورد با ریاضیات و کتاب مشخص می شود. سندرم گرستمن، اختلال محاسباتی، اختلال مادرزادی در حساب، نقص در حساب و اختلال رشد در حساب، همگی شرایط مرتبط با این اختلال هستند. اختلال ریاضی تا قبل از سال 1980 به عنوان یک ناهنجاری روانپزشکی شناخته نشد، اما از آن به بعد به عنوان یک موضوع روانپزشکی به رسمیت شناخته شد.
دکتر "مصطفی تبریزی"، "نرگس تبریزی" و "علیرضا تبریزی" در کتاب "درمان اختلالات ریاضی"، زمینه‌هایی را که فرد در آن به چالش کشیده می‌شود، معرفی می‌کنند. این افراد در توانایی‌های زبانی مانند درک و نامگذاری اصطلاحات و عملیات و مفاهیم ریاضی و تبدیل آنها به نماد، مهارت‌های ادراک نظیر شناخت و خوانش نمادهای عددی یا حسابی و گروه بندی اعداد، قابلیت های ریاضی همچون شمارش، دنبال کردن مراحل ریاضی و یادگیری جداول ضرب و نهایتا مهارت‌هایی که مستلزم توجه و تمرکزند، نظیر حفظ کردن و کپی کردن اعداد، دچار مشکل هستند.
اثر پیش رو تحت عنوان "درمان اختلالات ریاضی" در گام‌هایی مدون به مربیان و والدین می‌آموزد که چطور اختلالات ریاضی را در فرزندان شناسایی کرده و سپس راه درست تعامل با آن و نهایتا درمان آن را در پیش بگیرند. این گام‌ها از طریق ارزیابی کودک از لحاظ هوشی و روانی، پیدا کردن دلایل بنیادی برای تفاوت عملکرد آنها از لحاظ ریاضی، ارائه‌ی پرسشنامه‌های هوشمندانه و طرح برنامه‌های آموزشی مدون، به مخاطبین کتاب، کمک خواهند کرد.

کتاب درمان اختلالات ریاضی

قسمت هایی از کتاب درمان اختلالات ریاضی (لذت متن)
اسباب بازی ها هر قدر ساده و ارزان و قابل دسترس باشند از خاصیت بازپروری بیشتری بر خوردارند. به کمک اسباب بازی ها می توان پایه نظم و ترتیب را در کودک ساخت به این ترتیب که یک جعبه یا کیف مناسب برای اسباب بازی ها تهیه کنید؛ بعد از اتمام بازی خودتان اسباب بازی هارا جمع کنید و در داخل جعبه بگذارید و بعد از مدتی همین کار را با کمک کودک انجام دهید و سرانجام کودک خود به تنهایی این کار را انجام دهد. در دوره دبستان به زودی یاد خواهد گرفت که اشیاء و وسایلش را در جای که به همین منظور تعیین شده قرار دهد. همچنین می توانید این نظم دهی را به به محل گذاشتن لباس و حوله و امثال آن تعمیم دهید.