کتاب املت دسته دار

The Omelette with Handle
(مجموعه شعر طنز)
کد کتاب : 48168
شابک : 978-1045061003
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 166
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 23 اردیبهشت

معرفی کتاب املت دسته دار اثر ناصر فیض

کتاب "املت دسته‌دار: مجموعه شعر طنز" اثر ناصر فیض، شامل 58 قطعه شعر طنز است که به شیوه‌های مختلفی از جمله غزل، رباعی، اخوانیات و مثنوی نوشته شده است. این شعرها به صراحت و با اخلاق آشکار به وضعیت‌های سیاسی کشور اشاره می‌کنند و اغلب مفاهیم خود را از زبان طنز بیان می‌کنند. نویسنده در مقدمه‌ای کوتاه به ماجرای چاپ این آثار می‌پردازد و تأکید دارد که طنزپرداز باید روحیه‌ای منعطف داشته باشد تا بتواند انتقادات خود را با شیرینی و تأثیرگذاری مناسبی ارائه دهد.

کتاب حاوی شعرهای طنزی با عناوین متنوعی است از جمله: "غزل مدرن"، "گریه کردن"، "فهمید بد شد"، "در طلب حج"، "اختلاف"، "دلبر بی‌استخوان"، "به دنبال قافیه"، "آن‌قدر است نیست"، "املت دسته دار"، "یه لقمه نون"، "قصیده داش غلام"، "در خرابی قم"، "اسباب هنر" و بسیاری دیگر.

ناصر فیض، نویسنده و شاعری است که علاوه بر شعر، به ترجمه و نویسندگی نیز مشغول است. وی تا کنون چند کتاب ترجمه شعر از ترکی استانبولی به فارسی و ترجمه مجموعه‌های قصه طنز از نویسندگان ترک ترجمه کرده و از آثارش نیز تعدادی منتشر شده است. کتاب "املت دسته‌دار" به عنوان یکی از برجسته‌ترین آثار او در زمینه شعر طنز مطرح است.

کتاب املت دسته دار

ناصر فیض
ناصر فیض (زادهٔ ۲ خرداد ۱۳۳۸) شاعر طنزپرداز ایرانی است. وی دارای نشان درجه یک هنری است. او در دومین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش اجتماعی برگزیده شده است. اثر او با عنوان فیض‌بوک در بخش شعر نامزد جایزه کتاب فصل شده‌است.ناصر فیض در سال ۱۳۳۸ خورشیدی در شهر قم در خانواده روحانی به دنیا آمد و اصالتاً اهل روستای آلنی مشگین شهر است، پدر وی شیخ ابوالفضل فیض مشکینی (متوفی در ۲۴ آبان ماه سال ۱۳۹۷) پسردایی آیت‌الله علی مشکینی است، او همچنین در برخی جشنواره‌ها به عنوان ...
دسته بندی های کتاب املت دسته دار