کتاب نشانه شناسی عکاسی

Photographic semiotics
در جستجوی نمایه
کد کتاب : 49835
مترجم :
شابک : 978-9644059902
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 25 اردیبهشت

معرفی کتاب نشانه شناسی عکاسی اثر گوران سونسون

بر خلاف رویکرد قدیمی به تصاویر مانند تاریخ هنر، نشانه‌شناسی تصویری با نشانه‌های تصویری به‌عنوان یک کل برخورد می کند ، نه تصاویر منفرد. این بدان معناست که هدف آن تعیین این است که در مورد هر تصویر، در مورد برخی از دسته‌های کلی‌تر نشانه‌هایی که نشانه‌های تصویری نمونه‌ای از آنها هستند، چه چیزی صادق است، مانند نشانه‌های نمادین و بصری، و انواع خاصی از علائم تصویری مانند نقاشی‌ها و عکس‌ها (ساخت انواع)، پوسترها و کارت پستال های تصویری (انواع تیراژ)، آثار هنری و تبلیغاتی (انواع عملکرد). این را نمی توان با بررسی دقیق یک تصویر، هر چند جزئی، انجام داد.
در فصل اول، به طور کلی به بررسی نشانه‌شناسی عکاسی می‌پردازیم و سپس نگاهی انتقادی به مشارکت‌های ناشی از تحلیل سیستم خواهیم داشت، که چند اثر تجربی به آن اضافه خواهد شد. فصل دوم به تجزیه و تحلیل متن مربوط می شود، ابتدا با مرور و بازنگری تحلیلی از عکسی از کارتیه برسون که فلوخ مطالعه کرده است، و دوم، با بررسی دقیق دو عکس بسیار متفاوت، اثر هنری و من ری، که کراوس آن ها را تهیه کرده است. در عین حال، ما سیستم روش شناختی را که قبلا در قسمت قبل آغاز شده بود، دنبال خواهیم کرد. سپس، در فصل سوم، تز کنجکاوانه ی کراوس و دوبوآ را مورد بحث قرار می دهیم که بر اساس آن دوشان و نقاشان پست مدرنیسم به نوعی اصل شاخص بودن عکاسی را در اختیار گرفته اند. در طول بحث خود، ما به چند دسته از ابزارها و اهداف و تقسیمات کانال که برای استفاده از تصاویر عکاسی شناخته شده اند، توجه خواهیم کرد.

کتاب نشانه شناسی عکاسی

گوران سونسون
گوران سونسون (Göran Sonesson) استاد برجسته نشانه شناسی در دانشگاه لوند، من سمینار نشانه شناسی را در سال 1986 و مرکز نشانه شناسی شناختی را در سال 2009 آغاز کردم. من دکترای نشانه شناسی را در سال 1998 ایجاد کردم که بعدا به نشانه شناسی شناختی تبدیل کردیم.من رئیس انجمن نوردیک برای مطالعات نشانه شناختی 1992 - 2012 و همچنین دبیرکل انجمن بین المللی نشانه شناسی بصری از سال 2001 و رئیس آن از سال 2015 بودم. من یکی از مبتکران انجمن بین المللی نشانه شناسی شناختی بودم.من دکترای زبانشناسی عمومی را از ل...
دسته بندی های کتاب نشانه شناسی عکاسی