کتاب خانواده قرآنی

Quranic family
(ویژگی ها و وظایف اعضای آن)
کد کتاب : 51300
شابک : 978-9640907962
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 247
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 27 اردیبهشت

معرفی کتاب خانواده قرآنی اثر عیسی عیسی زاده

این کتاب به بررسی دیدگاه قرآن و روایات در مورد ابعاد مختلف زندگی افراد خانواده و وظایف آنها پرداخته است.
به گفته نویسنده کتاب اگر اعضای هر خانواده ای به وظایفی که از سوی خداوند برای آنها تعیین شده چه وظایف فردی مثل اقامه نماز و روزه و چه وظایف جمعی مانند احسان و احترام به یکدیگر عمل کنند، تمام مشکلات پیش روی آن ها بر طرف خواهند شد و از گمراهی ها و سرگردانی ها نجات خواهند یافت.
کتاب خانواده قرآنی با هدف تبیین وظایف و ویژگی های یک خانواده قرآنی با بهره گیری از متن آیات نورانی قرآن و سخنان گران مایه اهل بیت علیهم السلام به شیفتگان معارف نورانی قرآن تدوین شده است.
این کتاب در چهار بخش تدوین شده است. بخش اول این کتاب به بررسی کلیاتی از جمله تعریف خانواده، تشکیل خانواده، ارزش خانواده از منظر اهل بیت علیهم السلام است.
در بخش دوم به وظایف متقابل زن و مرد اشاره شده که در قسمت اول وظایف مرد در برابر زن و در فصل بعدی وظایف زن در برابر مرد بررسی شده است و در بخش سوم مسئولیت های پدر و مادر در برابر فرزندان ذکر شده است که از مهم ترین این مباحث می توان به بررسی جایگاه و ارزش فرزند، مسئولیت های پدر و مادر در مورد فرزند، تربیت دینی فرزند، مسائل مورد توجه در تربیت دینی و احترام به فرزندان در سیره پیامبر اکرم اشاره کرد .
بخش آخر کتاب به ویژگی های فرزند صالح اختصاص دارد و 14 ویژگی شاخص همچون نیکی به پدر و مادر، اطاعت از آنها، پرهیز از نافرمانی از پدر و مادر، تشکر از پدر و مادر، احترام به آنها و تواضع در مقابل پدر و مادر و... بیان شده است.

کتاب خانواده قرآنی

عیسی عیسی زاده
عیسی عیسی زاده متولد سال 1347،فارغ التحصیل سطح چهار تخصصی کلام اسلامی،اتمام دوره آموزش قضایی و اتمام دوره آموزش تبلیغ ویژه منطقه اهل سنت را در کارنامه خود دارد. وی بهمدت 12 سال مرکز فرهنگ و معارف قرآن ( پژوهشگر و ارزیاب علمی) مسئول تدوین فرهنگ قرآن ویک سال در مؤسسه امام صادق (ع) بوده است.