کتاب آداب و فنون نقاشی و کتاب آرایی

Peinture Et Arts Du Livre
کد کتاب : 53992
مترجم : زینب رجبی
شابک : 978-9642320882
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی آداب و فنون نقاشی و کتاب آرایی اثر ایو پورتر

این کتاب به عنوان یک منبع غنی و جامع در زمینه‌ی هنرها و میراث فرهنگی اسلامی، تلاشی است برای توجیه و تبیین تکنیک‌ها و اصول نقاشی و کتاب‌آرایی در تمدن اسلامی. این اثر گامی مهم در ارائه اطلاعات ارزشمند به هنرمندان و پژوهشگران هنرهای اسلامی، به ویژه در ایران، می‌باشد.

بخش اول کتاب تحت عنوان "فنون نقاشی و کتاب‌آرایی"، به صورت شامل و جامع به شیوه‌ها و مراحل مختلفی که در تولید نسخه‌های مصور از آثار هنری اسلامی از جمله آماده‌سازی بوم، تهیه رنگ‌ها، انتخاب موضوعات نقاشی و انواع صحافی پرداخته و همچنین یک مقایسه موجز بین تاریخ دیوارنگاری و سفالگری با تاریخ نسخه‌های مصور ارائه می‌دهد.

در بخش دوم کتاب با عنوان "نقاشان، کارگاهها و کتابخانه‌ها"، ابتدا به تفکیک و تحلیل نقاشان و هنرمندان، اصل و نسب آنها، آموزش و جایگاهشان در جامعه می‌پردازد. سپس به شیوه‌ی عملکرد کارگاهها و چگونگی مدیریت و تقسیم وظایف در آنها توجه دارد.

این کتاب علاوه بر ارائه مطالب علمی و تحلیلی، به کمک تصاویر و اطلاعات واقعی از هنر و فرآیند تولید آثار هنری در تاریخ و فرهنگ اسلامی نیز می‌پردازد و به‌عنوان منبعی برای تقویت دانش و فهم در زمینه‌ی هنرهای اسلامی به شمار می‌آید.

کتاب آداب و فنون نقاشی و کتاب آرایی

ایو پورتر
ایو پورتر (Yves Porter)، متخصص هنرها و تکنیکها در جهان ایران و هند اسلامی شده در سال 1957 در بارسلون متولد شد. پس از تحصیل زبانهای شرقی (فارسی ، ترکی ، عربی ، پشتو ، هندی) در INALCO ، پاریس ، دکتری خود را در سوربن دانشگاه نوول ، پاریس ، 1988 در ایران شناسی اخذ کرد.