کتاب درآمدی بر تاریخ تطبیقی رسانه ها

Comparative Media History
کد کتاب : 54062
مترجم :
شابک : 978-6006128443
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 576
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 2 خرداد

معرفی کتاب درآمدی بر تاریخ تطبیقی رسانه ها اثر جین چپمن (1970)

این کتاب پیشرفت های رسانه ای در فاصله زمانی 1789 تا 2002 میلادی را بررسی می کند. چارچوب اصلی این کتاب بررسی تداوم و دگرگونی در تاریخ رسانه است و این پژوهش درباره برخی از کشورها و صنایع رسانه ای گزینش شده است و هدف اصلی نویسنده کمک به درک فراگیرتر علت ها و معلول ها از طریق رویکرد تطبیقی است.
کتاب حاضر در چهار بخش و هشت فصل نوشته شده که «پیشینیان»، «عامه پسندسازی، صنعتی سازی و تفوق تکنولوژی»، «کشف و بهره برداری از فرمول توده ها» و «عصر جهانی» را شامل می شود.
رویکرد اصلی این اثر درباره مفاهیم اساسی در پس خاستگاه های روندهای مختلف است که جنبه های بروزیافته از پیشرفت های گذشته و حال را آشکار می کند و به همین دلیل از تاریخ تفکر سیاسی، اقتصاد سیاسی، تاریخ اجتماعی و اقتصادی و مطالعات ارتباطی همچنین برخی از نظریه های رسانه ای متاثر است.

کتاب درآمدی بر تاریخ تطبیقی رسانه ها

جین چپمن (1970)
جین چپمن، دانشگاهی بریتانیایی، استاد ارتباطات در دانشگاه لینکلن، همکار پژوهشی و همکار سابق کالج ولفسون، کمبریج و مرکز مطالعات جنوب آسیا، کمبریج است. او نویسنده دوازده کتاب و بیش از 35 مقاله دانشگاهی و فصل کتاب است.چپمن دارای مدرک لیسانس تاریخ از دانشگاه کالج لندن، مدرک تحصیلات تکمیلی در آموزش از دانشگاه کمبریج، و دکترا از دانشکده اقتصاد لندن است.به عنوان نویسنده بیش از 200 فیلم تلویزیونی و ویدئو، 12 کتاب دانشگاهی و بیش از 40 مقاله و فصل کتاب، حرفه چپمن ترکیبی از تجربیات مساوی در تحقیقات دانشگ...
دسته بندی های کتاب درآمدی بر تاریخ تطبیقی رسانه ها