کتاب زبان گفتگو حقیقت

Zaban Goftogou Haghighat
فلسفه برای زندگی
کد کتاب : 57816
شابک : 978-6002650221
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 255
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 30 اردیبهشت

معرفی کتاب زبان گفتگو حقیقت اثر اکبر جباری

آدمها بی زبانند، چون در صدد تغییر در نحوه زیستن خود نیستند. یا به این دلیل که این زیستن را بهترین سبک زیستن می‌دانند. یا برای اینکه تن پرورند و از تنبلی و سستی رنج می‌برند. همین سبک زندگی با همین اندیشه‌های ساده و همین داشته ها کفایت می‌کند. نخست باید خود را عاری از حقیقت و دستان خود را خالی ببینیم. با کشف این تهی‌دستی، باید برخاست و دنبال کشف حقیقت بود. برای جستجو باید در عالم انسانی این جستجو را آغاز کنیم. ما انسانیم و در زمین با دیگر انسان‌ها زندگی می‌کنیم. اگر حقیقتی وجود دارد باید در همین زمین و میان همین انسان‌ها و درون همین عالم انسانی کشف شود. این کشف، نیاز به ارتباط دارد. ارتباط با انسان‌ها نیز از رهگذر زبان رخ می‌دهد.
باید بیاموزیم که چگونه سخن بگوییم. چگونه ارتباط زبانی داشته باشیم. شرط لازم این ارتباط خوب، "شنیدن" است. باید بیاموزیم که چگونه "دیگری" را بشنویم. شنودن دیگری تنها به معنای گوش دادن به سخن او نیست - گرچه این نیز لازم و ضروری است. اما مهم‌تر از این گوش دادن ظاهری، این است که بدانیم در هر ارتباطی باید به دنبال چیزی باشیم که اکنون در اختیار ما نیست؛ یعنی «حقیقت».

کتاب زبان گفتگو حقیقت

اکبر جباری
اکبر جباری (متولد ۱۳۵۲ در زنجان) پژوهشگر ایرانی حوزه فلسفه، ادبیات و عرفان و دانش‌آموخته دانشگاه میسور هند است. او که داماد علی دوانی و باجناغ غلامحسین الهام است، از مدافعان دیدگاه‌های محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم‌مشایی به‌شمار می‌آید.
دسته بندی های کتاب زبان گفتگو حقیقت