کتاب مبانی اندیشه سیاسی اسلام

The political thought of Islam
کد کتاب : 58857
شابک : 978-9648352283
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 464
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 10 خرداد

معرفی کتاب مبانی اندیشه سیاسی اسلام اثر عباسعلی عمیدزنجانی

اندیشه سیاسی اسلام عبارت از مجموعه به هم پیوسته ای است که از یک سلسله اصول و مبانی سیاسی در رابطه با سیاست و حکومت شکل می گیرد، عناصر اصلی این مجموعه عبارت از: امامت، ولایت فقیه، شورا، احترام به افکار عمومی، حق تعیین سرنوشت جمعی، رضایت عمومی، انتقاد خیرخواهانه(نصح)، نظارت عمومی (امر به معروف و نهی از منکر)، آزادی و استقلال و سیادت اسلام و دولت اسلامی.
اندیشه سیاسی اسلام به لحاظ قلمرو مباحث کلامی با کنکاش عقلی مورد بحث قرار می گیرد و چون سایر مباحث کلامی در توحید و معاد و امامت به جرگه مباحث فلسفی اسلام می پیوندد و در حوزه فقهی با متد استنباط از متون قرآن و سنت مورد بررسی قرار می گیرد و در هر دو حوزه از تجربیات بشری نیز سود برده می شود.

کتاب مبانی اندیشه سیاسی اسلام

عباسعلی عمیدزنجانی
عباسعلی عمید زنجانی (۱۰ فروردین ۱۳۱۶ - ۸ آبان ۱۳۹۰) عضو گروه آموزشی حقوق خصوصی و اسلامی و عضو وابستهٔ گروه آموزشی حقوق عمومی، دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بود. وی در مقطعی رئیس دانشگاه تهران و در دو دوره نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بوده‌است.وی در تاریخ ۱۰ فروردین ۱۳۱۶ در شهرستان زنجان، ایران به دنیا آمد. وی در رشتهٔ «فقه و اصول اسلام» تحصیل کرد و مدرک معادل تحصیلات حوزوی خود را در سال ۱۳۶۶ از طریق خبرگان دانشگاهی از وزارت علوم دریافت کرد.علاوه بر تدریس ...
دسته بندی های کتاب مبانی اندیشه سیاسی اسلام