کتاب آداب معاشرت برای همه

Social etiquette for everyone
کد کتاب : 59479
شابک : 978-9642878628
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 33
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آداب معاشرت برای همه اثر شهین دخت بهزادی

"آداب معاشرت برای همه" مجمموعه‌ای از جملات قصار است که "شهین دخت بهزادی" آنها را گردآوری و تالیف نموده است. این اثر که به همت نشر هیرمند در صد و هفتاد و شش صفحه منتشر شده، با همین نکته‌های کوتاه و دلنشین، چنان در نحوه معاشرت شما با بقیه تاثیر خواهد گذاشت که زندگی شما به دو بخش قبل و بعد از خواندن این کتاب تقسیم خواهد شد! نکته مهم در مورد مطالب کتاب "آداب معاشرت برای همه" این است که "شهین دخت بهزادی"، جملاتی را برای این کتاب برگزیده که از هر نظر، توجه مخاطب را به خود جلب کرده و او را به فکر فرو می‎برد. این جملات قدرت جادویی دارند و گاه با حربه‌ی طنز و گاه کنایه، چنان ذهن را به خود مشغول می‌کنند که چاره‌ای جز تغییر در شیوه‌ی آداب و معاشرت خود نداشته باشید!
این اثر یک کتاب کوچک سرشار از نکته‌های ادبی است که عناصر ریز و ظریف ادبی و آموزشی، در حجم کم و با لحنی جذاب و مفرح در آن نوشته شده است. همه‌ی مطالب آن را می‌توان سریع خواند، اما این یکی از آن آثاری است که مردم با گذشت زمان به آن احتیاج پیدا می‌کنند. پس بهتر است هر از چند گاهی به کتابخانه‌تان سری بزنید و به آن نگاه کنید و دوباره "آداب معاشرت برای همه" را مرور کنید.
این کتاب بیش از همه برای جوانان این دوره بسیار مهم است چرا که با پیشرفت زندگی مدرن، بسیاری از آدابی که قبلا رعایت می‌شد، به دست فراموشی سپرده شده و نتیجه‌ی آن آشوبی است که هم اکنون مشاهده می‎شود. ما با انبوهی از افراد متکبر رو به رو هستیم که انتظار دارند همه به آنها احترام بگذارند و در برابرشان زانو بزنند، اما خودشان هیچ ایده‌ای از اینکه در حضور دیگران چطور درست رفتار کنند، ندارند! کتاب "آداب معاشرت برای همه" از "شهین دخت بهزادی" را به این افراد نیز می‎توانید هدیه دهید!

کتاب آداب معاشرت برای همه

قسمت هایی از کتاب آداب معاشرت برای همه (لذت متن)
در عصر ما این حادثه می‏تواند در هر نقطه از جهان روی دهد: یک روز مردی جایش را در اتوبوس به خانمی تعارف کرد. خانم به قدری از عمل آن مرد متعجب شد که از هوش رفت. وقتی او را به هوش آوردند، از آن آقا به خاطر کاری که کرده بود تشکر کرد. این بار آقا از تعجب بی‏هوش شد.

شاید از هر ده نفر، یک نفر پس از استفاده از صابون در دستشویی، آن را آب کشیده و لکه‏های چرک را از روی آن پاک می‏کند. صابون را بعد از هر بار مصرف بشویید و به آن رنگ و جلای نو ببخشید و بگذارید شما آن یک نفر در میان نه نفر بقیه باشید.

به دلیل این که خط پزشکان کم‏تر قابل خواندن است، به دستورات آنها در مورد مصرف داروها خوب گوش دهید تا اشتباهی پیش نیاید. زیرا می‏گویند پزشک تنها شخصی است که می‏تواند اشتباهاتش را دفن کند.