کتاب طرز فکر پیشاهنگی

The Scout Mindset
کد کتاب : 61561
مترجم :
شابک : 978-6222542863
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب طرز فکر پیشاهنگی اثر جولیا گالف

وقتی صحبت از باور ما می شود، انسان ها همان چیزی را می بینند که می خواهند ببینند. به عبارت دیگر، ما چیزی را داریم که جولیا گالف آن را ذهنیت «سرباز» می نامد. از قبیله گرایی و خیال پردازی گرفته تا منطقی کردن زندگی شخصی و همه چیزهای بین آن، ما از ایده هایی که بیشتر می خواهیم به آن باور داشته باشیم دفاع می کنیم – و آن هایی را که باور نداریم را ساقط می کنیم.
اما اگر می‌خواهیم بیشتر اوقات به درستی کار کنیم، گالف استدلال می‌کند، باید خودمان را طوری تربیت کنیم که یک طرز فکر «پیشاهنگی» داشته باشیم. برخلاف سرباز، هدف یک پیشاهنگ دفاع از یک طرف بر طرف دیگر نیست. بلکه وظیفه ی او بیرون رفتن، بررسی قلمرو، و بازگشت با یک نقشه دقیق تا حد ممکن است. مهمتر از همه، پیشاهنگ می‌خواهد بداند که واقعا چه چیزی حقیقت دارد، صرف نظر از اینکه آنها امیدوارند چه اتفاقی بیفتد.
در کتاب طرز فکر پیشاهنگی گالف نشان می‌دهد که چیزی که پیشاهنگان را در درست کردن کارها بهتر می‌کند این نیست که باهوش‌تر یا آگاه‌تر از دیگران هستند. بلکه تعداد انگشت شماری از مهارت‌های احساسی، عادت‌ها و روش‌های نگاه به جهان است که هر کسی می‌تواند آن‌ها را بیاموزد. گالف با مثال‌های شگفت‌انگیزی از نحوه زنده ماندن در گیر افتادن در وسط اقیانوس، تا اینکه چگونه جف بزوس از اعتماد به نفس بیش از حد اجتناب می‌کند، تا اینکه چگونه ابرپیش‌بینی‌کنندگان از ماموران سیا پیشی می‌گیرند، تا تاپیک‌های Reddit و سیاست‌های حزبی مدرن، بررسی می‌کند که چرا مغز ما ما را فریب می‌دهد و چه چیزی می‌توانیم انجام دهیم تا طرز فکر خود را تغییر دهیم.

کتاب طرز فکر پیشاهنگی

جولیا گالف
جولیا گالف (زاده ۴ ژوئیه ۱۹۸۳) یکی از بنیانگذاران مرکز عقلانیت کاربردی است. او میزبان Rationally Speaking، پادکست رسمی New York City Skeptics است که از زمان شروع آن در سال 2010 انجام داده است و تا سال 2015 این برنامه را با مجری و فیلسوف مشترک ماسیمو پیگلیوچی به اشتراک گذاشته است.
نکوداشت های کتاب طرز فکر پیشاهنگی
I’ve learned more about how to think and reason well from Julia Galef than from almost anyone.
من از جولیا گالف بیشتر از هر کسی در مورد چگونگی خوب فکر کردن و استدلال آموختم.
Dylan Matthews

Most books tell you what to think. This is something rarer, and more valuable: a book about how to think, and how to learn, without the fear or favor that so often holds us back from inching closer to the truth.
بیشتر کتاب ها به شما می گویند که به چه فکر کنید. این چیزی نادرتر و ارزشمندتر است: کتابی در مورد چگونگی فکر کردن، و چگونگی یادگیری، بدون ترس یا لطفی که اغلب ما را از نزدیک شدن به حقیقت باز می دارد.
Ezra Klein

قسمت هایی از کتاب طرز فکر پیشاهنگی (لذت متن)
شاید این طور به نظر نرسد اما افسرانی که دریفوس را دستگیر کردند نمی خواستند برای مردی بی گناه پاپوش درست کنند. از دید آن ها، تحقیقاتی که انجام داده بودند بررسی بی طرفانه شواهد بود و این شواهد همه به دریفوس اشاره داشتند. با این حال، درحالی که خود این افسران فکر می کردند تحقیقات بی طرفانه ای انجام داده اند، به وضوح مشخص بود که تحت تأثیر انگیزه های خود قرار گرفته بودند. افسران برای پیداکردن سریع جاسوس تحت فشار بودند و از طرف دیگر هم از قبل به دریفوس بی اعتماد بودند. در مرحلهٔ بعدی، وقتی روند تحقیقات پیش رفت، انگیزهٔ دیگری هم ایجاد شد: افسران باید اثبات می کردند اشتباه نکرده اند، در غیر این صورت وجهه و حتی احتمالا شغل خود را هم از دست می دادند. تحقیقات دربارهٔ دریفوس مثالی از یکی از جنبه های روان شناسی انسان هاست که «استدلال انگیزشی جهت دار» یا به طور متداول تر، «استدلال انگیزشی» نامیده می شود و در آن انگیزه های ناخودآگاه ما روی نتایجی که می گیریم تأثیر می گذارند. بهترین توصیفی را که تا به حال از استدلال انگیزشی شنیده ام روان شناسی به نام تام گیلوویچ مطرح کرده است. به گفتهٔ گیلوویچ، وقتی می خواهیم چیزی درست باشد از خودمان می پرسیم: «آیا می توانم این موضوع را باور کنم؟» و به دنبال بهانه ای برای پذیرفتن آن می گردیم. اما وقتی نمی خواهیم موضوعی درست باشد، از خودمان می پرسیم: «آیا مجبورم این موضوع را باور کنم؟» سپس به دنبال بهانه ای برای ردکردن آن می گردیم.