کتاب بیولوژی پایه و درک رایج از عضله اسکلتی

Basic biology and current understanding of skeletal muscle
کد کتاب : 63076
مترجم :
شابک : 978-6003551008
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 346
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بیولوژی پایه و درک رایج از عضله اسکلتی اثر کونیهیرو ساکوما

کتاب بیولوژی پایه و درک رایج از عضله اسکلتی به بحث‌های سلول عضله اسکلتی در طول سال‌های رشد و تحت شرایط استرس در فرآیند تولد تا پیری می‌پردازد. ویژگی‌های کتاب بیولوژی پایه و درک رایج از عضله اسکلتی در معرفی سلسله مراتب سلول‌های بنیادی و تعدیل سنتز و تخریب پروتئین در عضله اسکلتی می‌باشد؛ همچنین تأثیر ایزوفرم‌های فاکتور رشد شبه انسولین در عضله اسکلتی و از دست دادن عضله اسکلتی در کهنسالی را مورد توجه قرار می‌دهد؛ در ادامه نقش گونه‌های فعال اکسیژن، نقش پروتئین‌های شوک حرارتی و اجزا مهم عضله اسکلتی طی فرآیندی بررسی می‌گردد؛ متعاقبا نقش AMPK و میتوکندری و در نهایت تأثیر آندروژن‌ها و هورمون‌های جنسی در عضله اسکلتی بحث می‌شود.

عضله اسکلتی بافت بسیار نرمی است که حدود سی درصد توده کل بدن را تشکیل می‌دهد و به سرعت با نیازهای عملکردی در حال تغییر سازگار می‌شود. عضله اسکلتی تنها مولد تولید نیرو نیست، بلکه نقش مهمی در متابولیسم کل بدن و مصرف انرژی ایفا می‌کند. در این کتاب، کارشناسان برجسته در زمینۀ بیوشیمی ورزش و بیولوژی مولکولی عضله اسکلتی، یک مرور جدید مبتنی بر سازگاری‌های مختلف مولکولی عضلات اسکلتی، با تأکید بر مفاهیم بیولوژیکی جدید (سلول‌های بنیادی عضلانی، استروئیدوژنز عضلانی و غیره) ارائه می‌کنند. این کتاب به نقش جدید جذاب پروتئین شوک حرارتی ()، AMPK و گونه‌های فعال اکسیژن (ROS) در جهت مورفولوژی، عملکرد و متابولیسم عضلانی می‌پردازد. مکانیسم‌های مولکولی برای متابولیسم پروتئین و برنامه درمانی برای سارکوپنیا بحث می‌شود. در ادامه درک عمیق‌تری از انتقال و تعدیل سیگنال در عضله اسکلتی به منظور استراتژی‌های درمانی جدید برای جلوگیری از توسعه ناتوانی جسمی و افزایش خطر مرگ و میر/ شیوع مرض به علت کاهش توده عضلانی ارائه خواهد شد.

کتاب بیولوژی پایه و درک رایج از عضله اسکلتی

کونیهیرو ساکوما
کونیهیرو ساکوما، دانشیار دانشکده تکنولوژی است. در حال حاضر در مرکز تحقیقات آمادگی جسمانی، ورزش و سلامت در دانشگاه صنعتی تویوهاشی کار می کند. او فیزیولوژیست است که در زمینه عضلات اسکلتی کار می کند. او در سال 1995 دیپلم علوم ورزشی را از دانشگاه تسوکوبا دریافت کرد و کار علمی را در بخش فیزیولوژی، مرکز خدمات انسانی Aichi با تمرکز بر مکانیسم مولکولی دیستروفی عضلانی مادرزادی و بازسازی طبیعی عضلات آغاز کرد. علاقه او بعداً به مکانیسم مولکولی و استراتژی تضعیف کننده سارکوپنی (آتروفی عضلانی مرتبط با سن) ...
دسته بندی های کتاب بیولوژی پایه و درک رایج از عضله اسکلتی