کتاب اقتصاد به زبان خودمان 5

Economics for Everyone
(پیچیدگی نظام سرمایه داری نظام سرمایه داری در بوته ی نقد)
کد کتاب : 63268
مترجم :
شابک : 978-6006299440
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 108
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 23 اردیبهشت

معرفی کتاب اقتصاد به زبان خودمان 5 اثر جیم استنفورد


راهنمای بسیار خواندنی برای اینکه واقعا چگونه اقتصاد کار می کند-- اقتصاد مهم تر از آن است که به اقتصاددانان سپرده شود. این کتاب فوق‌العاده مختصر و خواندنی، تمام اطلاعاتی را که برای درک اینکه سرمایه‌داری چگونه کار می‌کند (و چگونه نمی‌کند) خوانندگان غیرمتخصص نیاز دارند، ارائه می‌کند. کتاب جیم استنفورد پادزهری برای روش انتزاعی و ایدئولوژیکی است که اقتصاد معمولا تدریس و گزارش می‌شود. مفاهیم کلیدی مانند امور مالی، رقابت و کار مزدی بررسی شده و اهمیت آنها برای زندگی روزمره آشکار می شود. استنفورد به سوالاتی مانند «آیا کارگران به سرمایه داران نیاز دارند؟»، «چرا سرمایه داری به محیط زیست آسیب می رساند؟» و «واقعا در بازار سهام چه اتفاقی می افتد؟» پاسخ می دهد. او هم ارزیابی واقع بینانه ای از نقاط قوت سرمایه داری ارائه می دهد و هم انتقادی محکم از شکست های فراوان آن. این کتاب برای کسانی که برای جهانی عادلانه تر کار می کنند و دانشجویان علوم اجتماعی که نیاز به درگیر شدن با اقتصاد دارند جذاب خواهد بود. این کتاب با کارتون های طنز و آموزشی توسط تونی بیدل مصور شده است و با مجموعه ای جامع از مطالب درسی مبتنی بر وب برای دوره های رایج اقتصاد پشتیبانی می شود.

کتاب اقتصاد به زبان خودمان 5

جیم استنفورد
جیم استنفورد، اقتصاددان کانادایی، اقتصاددان کارگران کانادایی و بنیان‌گذار مجمع اقتصادانان پیشرو است. او دارای درجه استادی علم اقتصاد از دانشگاه کمبریج، و دکترا از دانشکده نوین پژوهشهای اجتماعی است. ضمن همکاری با اتحادیه کارگری کانادا، ستون روزنامه کانادایی گلوب اند میل با مضامین اقتصادی نیز به او تعلق دارد.
قسمت هایی از کتاب اقتصاد به زبان خودمان 5 (لذت متن)
فقر و رکود شایع در کشورهای جنوب تا حدودی ناشی از ناتوانی این کشورها در تحقق پیش شرط های فوق الذکر و آغاز موفقیت آمیز روند توسعه است. به عبارت دیگر وضعیتی را که کشورهای فقیر دچار آن هستند می توان توسعه نایافتگی» نامید. یعنی چنین کشورهایی عملا در فراهم کردن عناصر لازم برای راه افتادن فرایند توسعه (سرمایه، نیروی انسانی ماهر مناسب بخشهای اقتصادی و ثبات نهادی دچار مشکل هستند.