کتاب یک عمر، یک راه، یک عشق

One life, one way, one love
خسرو سینایی
کد کتاب : 63620
شابک : 978-6006128825
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 590
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب یک عمر، یک راه، یک عشق اثر همایون امامی

مجموعه « پیشگامان سینمای مستند ایران» قرار است به بررسی زندگینامه و کارنامه مستندسازان معاصر ایران بپردازد. و از رهگذار این بررسی دویکرد بیشتر مورد توجه قرار داده است؛ نخست تاریخ نگاری پیشینه سینمای مستند ایران و چند و چون رشد و سیر تحول آن؛ و دوم نقد و بررسی آثاری که هر یک زمینه ای را برای رشد سینمای مستند ایران هموار ساخته اند.
این جلد به خسرو سینایی اختصاص دارد.
در بخش نخست این کتاب همایون امامی به نقد و بررسی فیلم های مستند خسرو سینایی پرداخته، در بخش دوم کتاب گفت و گو با خسرو سینایی از دوران تولد و مراحل مختلف زندگی و فعالیت مستندسازی او را در بر می گیرد و در بخش سوم منتقدانی مانند محمد تهامی نژاد، عباس بهارلو(غلام حیدری)، سعید عقیقی، سعید محصصی، زنده یاد ژازه تباتبایی، علی لقمانی، فرح اصولی، سهراب فرسیو و دیگران به نقد آثار او و یا توضیحاتی پیرامون چگونگی کار فیلمسازی سینایی پرداخته اند.

کتاب یک عمر، یک راه، یک عشق

همایون امامی
همایون امامی زاده ۱۳۳۳ در كرمانشاه، مستندساز ایرانی و پژوهشگر سینما است.همایون امامی فارغ التحصیل رشته كارگردانی سينما است او همچنین منتقد اجتماعی، منتقد فیلم، مصاحبه‌گر برنامه تلویزیونی گنجینه و داور چندین جشنواره فیلم مستند بوده‌است. وی عضو سابق هیئت مدیره انجمن مستندسازان سینمای ایران است.