کتاب نظری گسترده بر تاریخ

The Long View of History
کد کتاب : 65239
مترجم :
شابک : 978-9649045894
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 68
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1979
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نظری گسترده بر تاریخ اثر جرج نواک

چرا مبارزه زحمتکشان برای پایان دادن به ستم و استثمار چشم اندازی واقع بینانه است که بر پایه های علمی متقن بنا شده است و چرا تغییرات انقلابی برای پیشرفت اجتماعی و فرهنگی اساسی است.
این کتاب نگرشی به تاریخ در یک گستره ی بسیار وسیع آن است. بررسی پیشینه ی تاریخی جوامع بشری کمک می کند تا علل پیدایش شرایط موجود را بهتر درک کنیم. شناخت حال نیز کمک می کند تا به ترسیم خطوط کلی آینده بپردازیم. آن هم نه در یک چارچوب نظری ناکجا آباد، بلکه در یک بستر تاریخی و علمی.
جورج نواک اشاره می کند که در بیشتر تاریخ بشر، مالکیت خصوصی حتی مفهومی نبود که انسان بتواند تصور کند. او نشان می دهد که تاریخ (پیش از انسان و همچنین بشر) با پیشرفت های انقلابی مشخص شده است. بدبین ها و مرتجعین استدلال می کنند که پیشرفت یک توهم است و انقلاب خارج از محدوده بشریت امروزی است. نواک با اشاره به نمونه هایی از تاریخ و علم این موقعیت ها را از بین می برد. نواک بقای انسان را به مبارزه طبقه کارگر برای همبستگی گره می زند، که منجر به سوسیالیسم یا کمونیسم می شود، جامعه ای که در آن تمایزات طبقاتی لغو می شود. این مبارزه ای است که همه ما می توانیم در آن شرکت کنیم.

کتاب نظری گسترده بر تاریخ

جرج نواک
جرج نواک، زاده ی 5 آگوست 1905 و درگذشته ی 30 جولای 1992، تئوریسین سیاسی و نویسنده ای آمریکایی بود. نواک پنج سال در دانشگاه هاروارد تحصیل کرد اما مدرکی از این دانشگاه نگرفت و در زمان تحصیل، فعالیت های موفقی در حوزه ی نشر داشت. او در سال 1933 به انجمن کمونیستی آمریکا پیوست و بین سال های 1940 تا 1973، عضو کمیته ی ملی حزب سوسیالیست کارگران بود.