کتاب طاعون در تمدن و تاریخ

Plagues and Peoples
کد کتاب : 2153
مترجم :
شابک : 978-6009216994
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 489
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 1976
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب طاعون در تمدن و تاریخ اثر ویلیام اچ مک نیل

ویلیام مک نیل در این کتاب از زاویه ای دیگر به تاریخ و تمدن می نگرد، نه تنها در قاره جدید که در چین، هند، خاور میانه، اروپا و افریقا. این دانشمند تیز بین نگاهی تازه به تاریخ و تمرن بشری می افکند و چشم اندازی تازه عرضه می دارد. او با دلایل مستند تاثیر امراض مسری را در دگرگونی های عظیم و سرنوشت ساز حیات بنی آدم بر می رسد و علل شکست ها و پیروزی های جنگی و تغییر شیوه های زندگی اقوام بشری را از خوراک و پوشاک تا گرایش های دینی و اکتشافات و اختراعات و ابتکارات توضیح می دهد.

خواندن این اثر انقلابی برای تاریخدان ها، پژوهشگران، جامعه شناسان، پزشکان، دانشجویان حتی فلاسفه و خلاصه همه ی اهل اندیشه لازم است. این کتاب به روی خواننده دریچه ای تازه می گشاید و او را به تامل در رویداد های گذشته و تفکر به آینده وا می دارد.

کتاب طاعون در تمدن و تاریخ

ویلیام اچ مک نیل
ویلیام هاردی مک نیل، نویسنده کانادایی آمریکایی بود که در تاریخ جهان تخصص داشت. او بیشتر به خاطر نوشتن مطالبی در مورد فرهنگ غربی شناخته می شد. مک نیل استاد بازنشستهٔ دانشگاه شیکاگو بود. وی از سال ۱۹۴۷ درآنجا تدریس می کرد. او پدر جی. آر. مک نیل تاریخ دان است که با همکاری او وب بشر:نظر کلی در مورد تاریخ جهان را نوشت.