کتاب تکوین طبقه کارگر در انگلستان

The Making of the English Working Class
کد کتاب : 2147
مترجم :
شابک : 978-9644163760
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 952
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1963
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تکوین طبقه کارگر در انگلستان اثر ادوارد پالمر تامپسون

در طول سالهای سازنده ی انقلاب صنعتی ، کارگران و صنعتگران انگلیسی جایگاهی در جامعه کسب کردند که باعث شد قرون بعدی شکل بگیرد. اما نخبگان سرمایه داری طبقه کارگر را تشکیل ندادند - کارگران خلاقیت های خود را شکل دادند و در این روند هویت مشترکی ایجاد کردند. علیرغم کمبود قدرت این کارگران و نیز فشار زیادی که از سمت طبقه ی بالا به آنها وارد می شد ، طبقه کارگر به عنوان بزرگترین نیروی فرهنگی و سیاسی انگلیس ظاهر شد. این کارگران که در همه ی ابعاد جامعه ی معاصر ضروری و حیاتی هستند در اواخر قرن نوزدهم ، به طبقه ای پیوسته اند که امروزه همه درجهان غرب آن را می شناسیم. تامپسون در کتاب تکوین طبقه کارگر در انگلستان تاریخ اجتماعی و اقتصادی انگلیسی در اوایل قرن بیستم را تعریف کرده ، و باعث شد که بسیاری او را بزرگترین مورخ پس از جنگ انگلیس بدانند. انتشار آن در سال 1963 در دانشگاه بسیار بحث برانگیز بود ، اما این اثر به یکی از تأثیرگذارترین تفسیرهای اجتماعی تبدیل شده است. این گزارش از صنعتگران و کارگران طبقه کارگر در سالهای سازنده ی خود ، یعنی سال های 1732-1832 ، بعد مهمی از قرن نوزدهم را به درک ما می افزاید. تامپسون در این کتاب نشان می دهد که چگونه طبقه کارگر در ساخت خود شرکت کرده و کل تجربه ی زندگی افرادی که از کمبود آزادی رنج می بردند ، که دچار تخریب شده بودند را از نو می آفریند و فرهنگ و شعور سیاسی باعظمتی خلق می کند.

کتاب تکوین طبقه کارگر در انگلستان

ادوارد پالمر تامپسون
ادوارد پالمر تامپسون مورخ، نویسندهٔ سوسیالیست و مبارز صلح بود. او را امروزه بیش تر برای پژوهش تاریخی اش دربارهٔ جنبش های رادیکال اواخر سدهٔ ۱۸ و اوایل سدهٔ ۱۹ میلادی در انگلستان و بریتانیا می شناسند و به ویژه با کتاب تکوین طبقه کارگر در انگلستان.
نکوداشت های کتاب تکوین طبقه کارگر در انگلستان
Thompson's book has been called controversial, but perhaps only because so many have forgotten how explosive England was during the Regency and the early reign of Victoria.
این کتاب بحث برانگیز و جنجالی دانسته شده است اما شاید این بخاطر آن باشد که بسیاری فراموش کرده اند انگستان در آن دوران چقدر انفجاری بوده است.
Commentary

Mr. Thompson's deeply human imagination and controlled passion help us to recapture the agonies, heroisms and illusions of the working class as it made itself.
تخیل عمیقا انسانی و شور کنترل شده آقای تامپسون به ما کمک می کند تا آزارها ، قهرمانی ها و توهمات طبقه کارگر را همانطور که خودش بود ، دریابیم.
Times Literary Supplement Times Literary Supplement

قسمت هایی از کتاب تکوین طبقه کارگر در انگلستان (لذت متن)